Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter at reg.reimen hoppet over og noen av ventilene ble ødelagte så trenger vi nå nye for å kunne sette toppen sammen igjen.

Har søkt opp og ned på nettet, men finner ingenting.

Eneste vi har funnet er at vi kan bestille de fra utlandet, men da koster hver ventil oppimot 200kr pga toll og moms og alt det tullet der..

Er det noen som vet hvor vi kan få tak i nytt?

Det er en 98'modell Passat 1.8 Turbo.

Vi trenger 8 eksosventiler og 4 innsugsventiler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste delelagrene/verkstedene rundt om klarer da å skaffe det, om du på død og ikke bestille på nett da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir noe sånt som 245 $ inkludert frakt fra autohauz hvertfall, Noe som skulle tilso 1800kr med norsk moms

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir noe sånt som 245 $ inkludert frakt fra autohauz hvertfall, Noe som skulle tilso 1800kr med norsk moms

 

Husk at dollarkursen er litt høyere, blir ca 2 150 med dagens kurs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at dollarkursen er litt høyere, blir ca 2 150 med dagens kurs.

 

haha.. hvilken tall jeg brukte første gangen vet jeg ikke :D

 

men ja 2150 stemmer mye bedre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ ikke bestille på nett nei...

2150,- sier du? er det for alle de jeg trenger?

Har fått vite at det går an å få de til 100kr stk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville mens du først holder på sendt toppen til overhaling, da plansliper de den så den er helt rett, bytter ventiltetninger, bytter ventilstyringer og bytter eventuelle dårlige ventiler samt freser ventilsetene så det blir helt tett. Da er toppen egentlig like god som om den var fabrikkny. De bytter og sjekker vel også ventil-løftere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i alt jeg trenger, inkludert ombygingssett til reg.reimen. Fant ut at dette har blitt gjort på mange biler, men ikke vår siden den har blitt importert fra Tyskland.

Kjøpte alt sammen fra Autohausauz og sparte ca 3500,- på å ikke kjøpe i Norge :)

Skal ta noen bilder og legge ut seinere idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Passaten vår på veien igjen :D Og masse tusen takk til pappa og Cato :D

Det som ble gjort var at alle ventilene fikk nye pakninger og som måtte byttes ble selvfølgelig det. Litt spesialverktøy ble også laget i garasjen, noe som gjorde jobben med ventilene ganske enkel :)

Så nå satser vi på å prøve oss på treff igjen og forhåpentligvis kommer vi helt fram denne gangen (og gjerne hjem igjen ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra det løste seg:) Får satse du kommer deg helt fram og tilbake neste gang ja:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja. Neste gang e vel forresten tirsdag 24.februar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja. Neste gang e vel forresten tirsdag 24.februar?

 

Ja, det høres riktig ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.