Anbefalte innlegg

Hei, på vag-com, når jeg går inn på en kategori på menyen, så står det "not found/wait 4...3.5...3...2.5..." osv. Så får jeg opp en feilmelding, så går den tilbake til hovedmenyen igjen. Noen som vet hva dette kan ha seg? Når jeg tester port etter å ha åpnet programmet, får jeg "ok" på alt, og trykker deretter "save", for så å komme til menyen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går du f.eks inn på 02 auto.trans(automat) og du har manuell får du opp den meldingen, altså hvis du prøver det på ting bilen din ikke har.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går du f.eks inn på 02 auto.trans(automat) og du har manuell får du opp den meldingen, altså hvis du prøver det på ting bilen din ikke har.....

Jo, det virker jo ganske naturlig, men mener jeg testa ting som jeg faktisk har :) prøvde det kun i en timinutters tid, men skal ut å se på det igjen etterpå. Kan prøve å få inn en screenshot, så det forklarer problemet litt bedre.

Gikk jo inn på bla. noe med "Engine". Så det skulle vel funka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter "test"

meny.jpg

Dette kommer når jeg går inn på "airbag"

airbag.jpg

Noen som kan ane hvorfor jeg får den meldingen når jeg går inn på airbag? Får den uansett hva jeg går inn på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor COM4 og ikke USB?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor COM4 og ikke USB?

Når jeg tar "usb" får jeg "interface not found". Ikke spør meg hvorfor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

can-bus vs gamel vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hva slags kabel har du? Jeg har key-USB og bruker USB porten. Jeg har org ross-tech kabel, har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gamle typen jeg, som ikke godtar can-bus biler, så hvis jeg prøver en nyere bil, får jeg bare ikke funnet enhet.

Får du grønt lys fra kabelen når du plugger i bilen?

Ellers får du bare prøve å slette programmet, bruke annen usb, så kan det hende det endrer seg.

Ser du bruker samme pc som jeg gjør, og kun en av usb utgangene funker med vag-com

Har du prøvd andre kontrollere i bilen?

Har du airbaglampen i dashbordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville prøvd den i en eldre bil for å se om den fungerer der.

Står en veldig fin notis i den salgsanonsen:

1.This cable can not work if your car uses a protocol/bussystem like VPW, PWM or CAN-bus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

feilen du har er veldig vanlig på piratkabler, de faller ut eller kan også plutselig koble seg fra også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville prøvd den i en eldre bil for å se om den fungerer der.

Står en veldig fin notis i den salgsanonsen:

1.This cable can not work if your car uses a protocol/bussystem like VPW, PWM or CAN-bus.

aha ok. Jeg var jo totalt uvitende om at min bil hadde dette såkalte "can-bus" :S men ok.

OBD-IICompatibilityTest.jpg

Dette får jeg også opp når jeg sjekker OBD-II compatibility test. Men det er altså at kabelen ikke støtter biltypen? Da er jo den saken biff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye blanding her gitt :)

Kim, du har ikke can-bus i den forstand som er nevnt i annonsen her.

Golf V, Audi A3 av nyere type og de nyere Audiene har såkalt canbus basert diagnose.

Din A6, som min, har ikke canbus basert diagnose og er da ingen problem å sjekke med din kabel. i utgangspunktet.

men vag.com versjon 409 er vel rimelig utdatert, og kan også være noe relatert til problemene.

Jeg vet at feks navien jeg har montert trenger versjon 512 for å få sjekket, og telefon (bluetooth) trenger versjon 607 eller nyere.

Den siste kabelen du har linket til er ikke vag-com, men en kabel for å lese ut pinkode i speedometer/nøkkelmatch.

mulig den kan ta diagnose på et vis, det vet jeg ikke.

du har to valg: kjøp en original rosstech kabel eller test en annen piratkabel som har feks versjon 607 eller 704 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt forklart Kristoffer. Likte ikkje den siste der da. Piratkabel....:fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt forklart Kristoffer. Likte ikkje den siste der da. Piratkabel....:fy:

Jeg er ikke politi, jeg forklarer han kun alternativene :)

hvis han ønsker å kaste bort en 1000lapp på en kabel som plutselig ryker, så må det vel være hans valg? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.