Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerighet, hva skjer hvis man hadde flyttet LMM fra før turboen til etter turboen/trykksiden? Så noen bilder på s2forum av noen som hadde gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM veit jo ikke trykket så da blir det totalt feil på måling av luft.. dvs blir vel ikke vits og ha den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går å flytte denne, men da må du har program som sier at den er flyttet..en massemåler skal teoretisk måle massen som kommer inn, men måleren måler kun en liten del av massen og vet da hvor mye som er i tilleg.. mn kjører du trykk på denne vilden kun føle hva den måler, ikke ikke klare å kompansere for det som passerer rundt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn jeg har forstått det er det en luft mengde måler og ikke en trykkmåler. det vil si at det ikke spiller noen rolle om den sitter før eller etter turbo pga mengden luft er lik før og etter turbo. sikkert fordeler og ulemper med begge plaseringene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh.. sorry.. nå tenkte jeg massemåler.. ikke mengdemåler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil den tynne tråden inni der takle dêt da..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder like fint der vil jeg tro. er jo samme mengden som går før og etter turbon.er jo mange som kjører med lmm etter turbon så vil tro det funker fint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder like fint der vil jeg tro. er jo samme mengden som går før og etter turbon.er jo mange som kjører med lmm etter turbon så vil tro det funker fint

Okå, tenkte bare det ville bli mer turbulent og lettere for at den ville ryke der jeg men går sikkert bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke rakettforsker, så rett meg om jeg har feil her:) Men det utvikles jo varme når luften blir komprimert. Tviler på LMMen liker det så godt med tanke på at tråden skal kjøles ned. Spesielt hvis du setter den før intercooler. Hastigheten på lufta vil vel være lavere på trykksiden en sugesiden siden den er presset mer sammen (vel og merke at rør dimensjonen er lik på begge sider da). Men tettheten på lufta vil øke og da vil man vel fjerne mer varme, så dette vil vel kanskje bli det samme: klø : Men tror nok det største problemet vil være varme i den komprimerte luften.

http://www.audiworld.com/tech/eng2.shtml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis man skal gjøre det komplisert kan men vel sette en lmm mellom innsuget og til hver sylinder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"What I did was to wrap the air sensor housing with thick cloth to act as heat insulator"

hva mener han med det?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge google translate: "Det jeg gjorde var å bryte air sensor boliger med tykk klut til å opptre som varme isolator"

Vet ikke om du ble noe klokere på det men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge google translate: "Det jeg gjorde var å bryte air sensor boliger med tykk klut til å opptre som varme isolator"

Vet ikke om du ble noe klokere på det men :P

haha:p kanskje:o

tok han det rundt den føleren inni måleren? el?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis en setter den etter ic da kan det virke som før? da vil den hvertfall få litt kaldere luft enn rett etter turbo:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"What I did was to wrap the air sensor housing with thick cloth to act as heat insulator"

hva mener han med det?: klø :

"Jeg surret luftsensorhuset inn i tykk klut for å isolere mot varme".

Mulig delen ble montert i nærheten av en varm komponent, feks turbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Petter har et godt poeng ovenfor her. Uansett hvor heftig IC du har så vil lufttempen inn i motor være rimelig mye høyere enn utetemp. Så vidt jeg vet fungerer LMM ved å måle hvor høy spenning som må til for å holde temperaturen på tråden på et bestemt nivå. Dette vil jo endres drastisk hvis lufta som passerer forbi tråden er 250 grader istedenfor 20 grader. I tillegg vil jeg tippe at hele tråden ryker mye fortere pga den økte varmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm gløder jo for å hindre at drit setter seg fast i trådene så det tror jeg går bra :)

Når det gjelder lufttemp etter ic er ikke denne spesielt høy under normale omstenigheter, unasett så gjør man jo dette evt for å kunne bruke bedre filterløsninger og plasseringer for filteret, og dermed oppnå lavere innsugstemp enn før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm gløder jo for å hindre at drit setter seg fast i trådene så det tror jeg går bra :)

Når det gjelder lufttemp etter ic er ikke denne spesielt høy under normale omstenigheter, unasett så gjør man jo dette evt for å kunne bruke bedre filterløsninger og plasseringer for filteret, og dermed oppnå lavere innsugstemp enn før

er grunnet filterplassering jeg lurer ja;)

å det vil ikke bli feil under blandings forhold? for lufta vil jo fortsatt strømme til: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fleste rørgater har oljefilm fra turbo, lmm liker ikke dette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fleste rørgater har oljefilm fra turbo, lmm liker ikke dette ;)

men det skyldes vel mye denne oljeåndinga (veivhusventilajson)? så hvis den er borte så burde det vel ikke komme så mye olje der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har prøvd dette på s4 aan???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.