#1 Skrevet Januar 22, 2009 Bare av ren nysgjerighet, hva skjer hvis man hadde flyttet LMM fra før turboen til etter turboen/trykksiden? Så noen bilder på s2forum av noen som hadde gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2009 LMM veit jo ikke trykket så da blir det totalt feil på måling av luft.. dvs blir vel ikke vits og ha den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2009 går å flytte denne, men da må du har program som sier at den er flyttet..en massemåler skal teoretisk måle massen som kommer inn, men måleren måler kun en liten del av massen og vet da hvor mye som er i tilleg.. mn kjører du trykk på denne vilden kun føle hva den måler, ikke ikke klare å kompansere for det som passerer rundt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2009 sånn jeg har forstått det er det en luft mengde måler og ikke en trykkmåler. det vil si at det ikke spiller noen rolle om den sitter før eller etter turbo pga mengden luft er lik før og etter turbo. sikkert fordeler og ulemper med begge plaseringene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2009 oh.. sorry.. nå tenkte jeg massemåler.. ikke mengdemåler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2009 Hvordan vil den tynne tråden inni der takle dêt da..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2009 holder like fint der vil jeg tro. er jo samme mengden som går før og etter turbon.er jo mange som kjører med lmm etter turbon så vil tro det funker fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2009 holder like fint der vil jeg tro. er jo samme mengden som går før og etter turbon.er jo mange som kjører med lmm etter turbon så vil tro det funker fint Okå, tenkte bare det ville bli mer turbulent og lettere for at den ville ryke der jeg men går sikkert bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2009 (endret) Er ikke rakettforsker, så rett meg om jeg har feil her:) Men det utvikles jo varme når luften blir komprimert. Tviler på LMMen liker det så godt med tanke på at tråden skal kjøles ned. Spesielt hvis du setter den før intercooler. Hastigheten på lufta vil vel være lavere på trykksiden en sugesiden siden den er presset mer sammen (vel og merke at rør dimensjonen er lik på begge sider da). Men tettheten på lufta vil øke og da vil man vel fjerne mer varme, så dette vil vel kanskje bli det samme: klø : Men tror nok det største problemet vil være varme i den komprimerte luften. http://www.audiworld.com/tech/eng2.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2009 Vis man skal gjøre det komplisert kan men vel sette en lmm mellom innsuget og til hver sylinder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2009 "What I did was to wrap the air sensor housing with thick cloth to act as heat insulator" hva mener han med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2009 I følge google translate: "Det jeg gjorde var å bryte air sensor boliger med tykk klut til å opptre som varme isolator" Vet ikke om du ble noe klokere på det men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2009 I følge google translate: "Det jeg gjorde var å bryte air sensor boliger med tykk klut til å opptre som varme isolator" Vet ikke om du ble noe klokere på det men haha:p kanskje:o tok han det rundt den føleren inni måleren? el? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2009 men hvis en setter den etter ic da kan det virke som før? da vil den hvertfall få litt kaldere luft enn rett etter turbo:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 24, 2009 "What I did was to wrap the air sensor housing with thick cloth to act as heat insulator" hva mener han med det? "Jeg surret luftsensorhuset inn i tykk klut for å isolere mot varme". Mulig delen ble montert i nærheten av en varm komponent, feks turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 24, 2009 Jeg tror Petter har et godt poeng ovenfor her. Uansett hvor heftig IC du har så vil lufttempen inn i motor være rimelig mye høyere enn utetemp. Så vidt jeg vet fungerer LMM ved å måle hvor høy spenning som må til for å holde temperaturen på tråden på et bestemt nivå. Dette vil jo endres drastisk hvis lufta som passerer forbi tråden er 250 grader istedenfor 20 grader. I tillegg vil jeg tippe at hele tråden ryker mye fortere pga den økte varmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 24, 2009 lmm gløder jo for å hindre at drit setter seg fast i trådene så det tror jeg går bra Når det gjelder lufttemp etter ic er ikke denne spesielt høy under normale omstenigheter, unasett så gjør man jo dette evt for å kunne bruke bedre filterløsninger og plasseringer for filteret, og dermed oppnå lavere innsugstemp enn før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 24, 2009 lmm gløder jo for å hindre at drit setter seg fast i trådene så det tror jeg går bra Når det gjelder lufttemp etter ic er ikke denne spesielt høy under normale omstenigheter, unasett så gjør man jo dette evt for å kunne bruke bedre filterløsninger og plasseringer for filteret, og dermed oppnå lavere innsugstemp enn før er grunnet filterplassering jeg lurer ja;) å det vil ikke bli feil under blandings forhold? for lufta vil jo fortsatt strømme til: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 24, 2009 de fleste rørgater har oljefilm fra turbo, lmm liker ikke dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 24, 2009 de fleste rørgater har oljefilm fra turbo, lmm liker ikke dette men det skyldes vel mye denne oljeåndinga (veivhusventilajson)? så hvis den er borte så burde det vel ikke komme så mye olje der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 24, 2009 noen som har prøvd dette på s4 aan??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 25, 2009 bumpi:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...