AAN går rart - mye bensin

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt litt med S4'n i et halvt år nå ca med at den fjusker. Har bytta coiler (til 034 HO kitet),plugger,lambda,ny turbo,ny n75race ventil,slange inn til turbo er ny.

Jeg syns bilen drar dårlig opp på turtall og går ujevnt på tomgang.

Det høres ut som bilen kutter tenninga med jevne mellomrom, også når man kjører selv om det ikke merkes så godt da. Bruker mye bensin virker det som og kan virke litt som om bilen drukner til tider.

Er montert større turbo,dyser,chip,IC,bensinpume.

Hvilke sensorer er det som styrer inn på hjernen i form av tenningsjusteringer og slikt? Jeg lurer på om det kanskje kan være noe der som ligger å irriterer litt, for ved pådrag merker man at bilen butter før den plutselig skyter fart.

Håper forklaringen var forståelig: klø :

Takker for alle svar som kan være til hjelp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka lambdasonden??? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 10kr på at dette er luft temp måleren i insuget.. ta en vag com test:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka lambdasonden??? :)

Den er ny, brukt max 100km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 10kr på at dette er luft temp måleren i insuget.. ta en vag com test:)

Den var kablene av på på inntaket til måleren, så har fått kobla de på igjen. Ble litt bedre, men ustabil tomgang enda.

Var ute å kjørte litt tidligere idag og det virker som bilen totalt sett ble noe bedre ved å få kobla til den temp måleren. Har ikke tilgang til vagcom her jeg er nå så må nesten ta det når jeg kommer meg til oslo området igjen.

Er det flere ting det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg legger inn svaret jeg fikk av Christian Hestenes på PM her tilfelle flere ønsker å vite hva det kan være som er feil.

--------------------------------------------------------------------------------

"Sjekket LMM, og vet av erfaring at tempføleren kan gi for kald temp til hjernen slik at den legger på ekstra bensin.

Hadde det på min, og da gikk den fint når den var kald, men kjørte jeg lengre enn 20min begynte

den og nøle vep pådrag slik at det virket som en sylinder ikke tente.

Mistenkte coli før jeg byttet tempføler "

--------------------------------------------------------------------------------

Denne tempføleren er vel den som sitter på gass-spjeldhalsen på høyre side av innsuget. Jeg har lagt merke til at kabelen til den er stein hard så det kan jo tenkes at det har blitt et kabelbrudd inni strømpen siden den virker veldig gammel og oppbrukt. Jeg skal bestille ny tempsensor i morgen, så har jeg den kanskje senere i morgenkveld evt mandag. Lurer også på om jeg skal klippe ledningen og lodde på ny om ikke ledningen følger med sensoren jeg får.

Far min lurte på om kanskje automat choken ikke gikk av slik den skulle, så har stussa litt på det også men jeg vet ikke helt hvordan dette henger sammen på disse motorene. Er ikke helt stø på audi enda så har dere svar på den biten svar meg gjerne:)

Ellers vil jeg takke alle for svar til nå, har et par ting jeg skal sjekke nå. Har sjekka LMM og den virker å være i orden. Tempsensoren tør jeg ikke fikle mer med siden den virker gammel og sprø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nåkka alla samme problem på min.

men dær e coilan gåen.

men når æ koble på vag comen så får æ opp at motor tempraturen er -49 grader.

har bytta temp føleren bak på motoren og den store under insuget.

så får æ opp feil code. 00513 og 00561.

nåen som vet ka det e?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den sensoren oppe på innsuget, fulgte det med kabel til den? For hvis den som satt der var like hard som min ville jeg nok bytta ut den ledningen med nye. Kan vedde på at det er mer enn ett brudd i min ledning.

00513 er engine speed sensor (G28)

00561 er Mixture Adaptation (AF blandinga)

Tatt fra http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kablene er så sprø at du ikke har lyst til å røre de så har du vel en mulig synder der ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se litt på det over helga eller i morgen om jeg får tak i sensoren:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.