#1 Skrevet Januar 23, 2009 Heisan, har en audi 100 2,8q som fikk ny brukt kasse på verksted for en måned siden.. Den gikk åt helvete igår.. Så har jeg en s4 kasse tilgjengelig... Passer den? vet at v8 og 5'er passer om hverandre, hva med 6'er? Men gidder ikke til å bytte mellomaksel og diff++ Så er nesten bare for å avkrefte en liten mulighet:) Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2009 Automat på S4 og 100Q skal være like, det er samme girkassemodell. (derimot går IKKE femmer-automat og V8-automat om hverandre, det er to helt forskjellige kasser) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2009 Automat på S4 og 100Q skal være like, det er samme girkassemodell. (derimot går IKKE femmer-automat og V8-automat om hverandre, det er to helt forskjellige kasser) takk for det eyvind:) noen følge spm.. skal de være like altså samme kode til og med(100 2.8 v6 det her..), eller går de omværandre? er det forsjell på overføring, tilkoblinger, mellomaksel lengde, utveksling osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2009 Det er forskjellig kode på dem, men det er samme girkassemodell, og tilkoblinger og sånt bør være helt likt, men jeg tør ikke å love noe 100%.. Husk på å IKKE la converteren sitte igjen på motoren, men skru den løs fra motoren og ta den ned med girkassen. De fleste sånne tilfeller hvor disse girkassene dør etter kort tid etter montering er fordi converteren er montert feil og pumpen blir ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2009 Selv om det samme girkassemodell, tror jeg at jeg hadde sjekket ZF-nummeret for å vite at det faktisk er identisk girkasse, og ikke bare samme modell. Audi V8 f.eks bruker en girkasse fra ZF, modell 4HP24A. Denne er levert i fire forskjellige utgaver til Audi (tre til 3,6, en til 4,2). Kun 3,6-utgavene går om hverandre, og 4,2-utgaven kan ikke brukes helt uten videre på 3,6-ledningsnett/motorstyring. Sjekk *grundig* før du tar en kasse uten identisk ZF-nummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2009 hmm tror jeg skal la verskstedet finne ut hva de vil og om den må byttes gigjen.. men takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...