#1 Skrevet Januar 23, 2009 Er det noen som har noen papirer på dette, godkjenning evnt TüV-papirer. Trenger dette for å få skilt på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2009 Det kan vel by på problemer i og med at den modellen ikke er levert med denne motoren, da er det nok ikke noen som har typegodkjenningspapirer i hvert fall. Hvis du ikke får tak i papirer, noe jeg tviler på at du gjør, så ville jeg tittet litt nærmere på godkjenning i Sverige. Så vidt jeg har skjønt så har Biltilsynet endret litt på praksis og vil nå godta biler som allerede er godkjent i Sverige. Et annet tips kan være å kontakte den sentrale godkjenningsnemda for å høre hva de sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2009 Skjønner ikke at det skal være noe problem å få godkjent en 75-hesters 1.9, da Golf 2 ble levert med 80-hesters 1.6 originalt. Trodde det bare var hk som de hang seg opp i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2009 Drar opp tråden da det har vært rolig her! Hvordan er det å få 1.9TDK/TDI godkjent i Golf 2? Burde da la seg gjøre? Hvordan er det også å få en 1.9TDI f.eks til å "funke" i en toer? Jævla mye ledningsstyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2009 Drar opp tråden da det har vært rolig her! Hvordan er det å få 1.9TDK/TDI godkjent i Golf 2? Burde da la seg gjøre? Hvordan er det også å få en 1.9TDI f.eks til å "funke" i en toer? Jævla mye ledningsstyr? Jævla mye ledningsstyr ja. Må inn med nytt ledningsnett, instrumenter (for startsperre) og pedaler (TPS osv.). Kjøp ferdig http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=158153 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2009 Tro meg, jeg har sett den, og jeg har lyst Men hvordan er det å få det godkjent? Evt hvordan er sprut på TDI? kan en spare seg for mye jobb med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2009 Tro meg, jeg har sett den, og jeg har lyst Men hvordan er det å få det godkjent? Evt hvordan er sprut på TDI? kan en spare seg for mye jobb med det? TDi sprut? Hehe, vet du hvordan TDi motorene fungerer? (Altså TDi hiddensprut finnes IKKE) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2009 Evt hvordan er sprut på TDI? kan en spare seg for mye jobb med det? Du kan jo bruke det til vinduspyleren foran og bak;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2009 Jeg hadde jo vindusspylervæske injeksjonssystem på 80 TDIen, funka veldig bra det for å kjøle ned ladelufta, helt til clutchen sa takk for seg pga. for mye moment (dyser og custom chip i tillegg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 19, 2009 Jeg hadde jo vindusspylervæske injeksjonssystem på 80 TDIen, funka veldig bra det for å kjøle ned ladelufta, helt til clutchen sa takk for seg pga. for mye moment (dyser og custom chip i tillegg) Type vanninnsprøyting eller noe annet lurium? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 19, 2009 Var nok litt rask på avtrekkern der, og tenkte nok ikke godt nok igjennom det jeg spurte om Men uansett, er det mulig å få det godkjent? Det er det som er hovedspørsmålet her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 19, 2009 Type vanninnsprøyting eller noe annet lurium? Vann/alkohol innsprøytning system styrt av ladetrykket, funker som en sinnsykt effektiv intercooler (i forhold til den rævva lille sidemonterte som er originalmontert). Funka bra det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 19, 2009 (endret) Skjønner ikke at det skal være noe problem å få godkjent en 75-hesters 1.9, da Golf 2 ble levert med 80-hesters 1.6 originalt. Trodde det bare var hk som de hang seg opp i? Var nok litt rask på avtrekkern der, og tenkte nok ikke godt nok igjennom det jeg spurte om Men uansett, er det mulig å få det godkjent? Det er det som er hovedspørsmålet her.. Som Mr. Lindgren sier så burde vel dette være mulig å få til, men de eneste som kan svare deg på dette med sikkerhet er de som skal godkjenne det, som er Statens Vegvesen. Ta kontakt med din nærmeste trafikkstasjon og hør hvilken dokumentasjon de vil ha for å godkjenne denne ombyggingen. Forøvrig er det ikke en typegodkjenning du vil ha, men en enkeltgodkjenning etter kjøretøyforskriften. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 27, 2009 Jeg var i kontakt med Biltilsynet i går, og etter maaaaange samtaler og blitt satt over ørten ganger og ventet enda lenger kom jeg til teknisk... Der svarte en gubbe som var tørr som ett knekkebrød, som ikke kunne svare på dritt... Så venter på at min møller forhandler skal ringe meg igjen angående typegodkjennings papirer. Men så har en ting slått meg, og det er tyngden.. Dieselmotorene er ofte tyngre, og i følge mekonomen sine sider er maks akselvekt foran på golf 2 750 kg. Vil en kunne møte trøbbel med vekt? Ser at golf 3 har 875kg også... hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 25, 2009 Jeg var i kontakt med Biltilsynet i går, og etter maaaaange samtaler og blitt satt over ørten ganger og ventet enda lenger kom jeg til teknisk... Der svarte en gubbe som var tørr som ett knekkebrød, som ikke kunne svare på dritt... Så venter på at min møller forhandler skal ringe meg igjen angående typegodkjennings papirer. Men så har en ting slått meg, og det er tyngden.. Dieselmotorene er ofte tyngre, og i følge mekonomen sine sider er maks akselvekt foran på golf 2 750 kg. Vil en kunne møte trøbbel med vekt? Ser at golf 3 har 875kg også... hmm Om du tar utgangspunkt i en bil med 1,6 TDK motor så er det rimelig identiske med 1,9TDK motorene, så tror ikke vekta blir eit problem der, samme med TDi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...