#1 Skrevet Januar 23, 2009 Har en defekt cruisecontrol i min Touran. Eller det vil si den er defekt ca. 40-50% av tiden. Lampen for cruise tennes men slukker så etter en liten stund (alt mellom 1 sek og 10 min). Av og til virker den helt perfekt hele turen... Hørt rykter om at dette er en kjent feil (og at det da er selve hendelen som gir feilkode). Regner med da at hendelen står i fare for å måtte bøte med livet Er det noen som har gjort dette selv og som kan gi litt instrukser? Er litt redd rattet må av og da blir jeg jo litt redd airbaggen. Den kan jo smelle Noen av dere som kan hjelpe en stakar? Jeg blir gal av feil som kommer å går... Bedre og lettere å forholde seg til feil som er konstante (da venner man seg ihvertfall til å leve uten). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2009 Er en vanlig feil med cruise hendelen ja, men så lenge bilen er kjøpt i norge og under 5år så går det på garantien.. bare å levere inn bilen og få det fikset gratis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2009 Møllene fikser dette for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2009 Tyskimport... Da er det vel ikke håp eller? Er det ikke noe sånn verdensgaranti greier på dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2009 Da går det nok ikke på garantien nei:( Vil anbefale deg å så kjørt en diagnose på den.. så du vet nøyaktig hva som er feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2009 Tyskebiler har vel bare 2 års fabrikkgaranti. Men om det er en kjent feil, kan du kanskje få dekket noe, verdt og prøve seg i alle fall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2009 Da får jeg sjekke litt... Bilen er en 2005 mod hentet ut i 2004, så er jo snart 5 år... Har kjørt diagnose på den og funnet at det er selve hendelen som er synder'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...