#1 Skrevet November 19, 2004 Noen som vet hvor mye kjølevæske det går på en UR femmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2004 Tja.. bruker vel som regel å være blå eller rød! Men hvor mange liter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2004 Hvor mange liter vet jeg ikke, men IKKE bland blå og rød kjølevæske. Mulig du er klar over det fra før, men de går IKKE sammen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Tore Christoffersen Noen som vet hvor mye kjølevæske det går på en UR femmer? 8 liter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2004 Kjøp den nye G12+ på møller så får du riktig kjølevæske som det ikke gjør noe om du blander med rød eller blå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2004 Hvis du skyller godt så kan du skifte til rosa kjøleveske, men som nevnt så må blå og rosa ALDRI blandes. New pink Audi Coolant in 5 Cyl? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2004 Det var jo sant, ble litt feil formulert det jeg skrev. Men med den rosa væska så kan du enten putte på blå eller rød etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2004 Hvilken farge er det på den på biltema? Var rosa da jeg kjøpte bilen, men skylte igjennom systemet med x antall liter vann med hageslangen, før jeg fyllte på ny fra biltema. hilsen fargeblind... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 20, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren 8 liter Og dette gjelder også 20V T. S´er motorene også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 20, 2004 Faen er det forskjell på kjøleveske også? Jeg så at jeg hadde litt lavt nivå for et par dager sia, og kjøpte første og beste jeg fant på bensern og slo på en halvliter ca. Hvis det er feil farge må jeg tømme av alt og skylle da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 20, 2004 Opprinnelig postet av Lars Thomas Nordby Faen er det forskjell på kjøleveske også? Jeg så at jeg hadde litt lavt nivå for et par dager sia, og kjøpte første og beste jeg fant på bensern og slo på en halvliter ca. Hvis det er feil farge må jeg tømme av alt og skylle da eller? jupp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 20, 2004 Opprinnelig postet av Lars Thomas Nordby Faen er det forskjell på kjøleveske også? Jeg så at jeg hadde litt lavt nivå for et par dager sia, og kjøpte første og beste jeg fant på bensern og slo på en halvliter ca. Hvis det er feil farge må jeg tømme av alt og skylle da eller? Selv om kjølevæsken har samme farge, så kan den inneholde forskjellige typer glykol, og blir dette blandet så kan du få avleiringer i kjølesystemet, noe som er noe "dritt" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 20, 2004 Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye Og dette gjelder også 20V T. S´er motorene også? Det vet jeg ikke. Jeg kikket i Bentley for Type 81/85, og siden Urq aldri ble solgt med 20VT i USA så sto den selvfølgelig ikke nevnt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 22, 2004 Hva er det egentlig som skjer når man blander de forskjellige kjøleveskene? Må vel sjekke min kjøleveske og jeg nå da.. Når jeg får den i gang igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 22, 2004 Opprinnelig postet av Frank Waldal Hva er det egentlig som skjer når man blander de forskjellige kjøleveskene? Må vel sjekke min kjøleveske og jeg nå da.. Når jeg får den i gang igjen... Du kan i allefall risikere å få avleiringer i kjølesystemet grunnet forskjellige typer glykol i de forskjellige typer kjølevæsker. Ellers har fargen på de noe å si om hvilke motorer de er beregnet til, så hvis du ikke har "rett" farge så kan du få tæring på motoren innvendig. Hvis jeg ikke husker mye feil så er VAG's blå type til "vanlige" motorer med blokk av støpejern og topp av lettmetall, mens rød er mer beregnet til biler med både blokk og topp av lettmetall. Rosa (G12 eller noe slikt?) tror jeg kan blandes med begge typer. Var i såfall dette VAG sa til meg, "someone correct me if I'm wrong"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 22, 2004 Opprinnelig postet av Eskild Leikanger Du kan i allefall risikere å få avleiringer i kjølesystemet grunnet forskjellige typer glykol i de forskjellige typer kjølevæsker. Ellers har fargen på de noe å si om hvilke motorer de er beregnet til, så hvis du ikke har "rett" farge så kan du få tæring på motoren innvendig. Hvis jeg ikke husker mye feil så er VAG's blå type til "vanlige" motorer med blokk av støpejern og topp av lettmetall, mens rød er mer beregnet til biler med både blokk og topp av lettmetall. Rosa (G12 eller noe slikt?) tror jeg kan blandes med begge typer. Var i såfall dette VAG sa til meg, "someone correct me if I'm wrong"... Så ut i fra dette så vil det si at jeg fint kan fylle på med den blå esso kjøleveska da? *benytte seg av rabatter på jobben* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 21, 2009 (endret) Er det NG motor vi prater om her nå? Med tanke på hvor mye kjølevæske det skal være? skal bytte kjølevæske på min audi 80 cab 2,3 i morgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 21, 2009 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 21, 2009 Er det NG motor vi prater om her nå? Med tanke på hvor mye kjølevæske det skal være? skal bytte kjølevæske på min audi 80 cab 2,3 i morgen.. 8 liter som går på den. ikke så lenge siden jeg skifta på min egen audi 80 cab 2,3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 21, 2009 Takk skal du ha:D rød eller blå kjøleveske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 21, 2009 Takk skal du ha:Drød eller blå kjøleveske? Blå kjøleveske, men det var egentlig bare fordi det var blå kjøleveske fra før på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 21, 2009 det er egentlig samme ? hørte en jeg kjenner som sa at VAG skulle ha rød kjøleveske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 21, 2009 fordelen du har med å bruke rød kjøleveske er at du vil se det ganske tydelig hvis du får en lekkasje, også er vel rød kjøleveske longlife har jeg blitt fortalt. om du skal bytte fra blå til rød kjøleveske så iallefall sørg for å få skylt gjennom kjølesystemet med vann før du fyller ny kjøleveske. At VAG skal ha rød kjøleveske kan jeg ikke uttale meg så mye om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 22, 2009 Oi, denne tråden var fem år gammel, og noen klarte å blåse liv i den igjen.. Uansett - man kan bruke både blå og rød, fordelene med rød er nevnt her over, men utover dette er det ingen forskjell. Den tiden da enkelte væsker ikke gikk til enkelte motorer er LENGE siden, og slike væsker er ute av handelen for mange, mange år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...