#1 Skrevet Januar 23, 2009 når eg kjøpte audien stod det på to dump ventiler, men di funker ikke, å når eg tar di av å kjenner på luft strømmen så er den erlik null, suger motoren så mye luft at det ikke er noe igjen til en dump eller, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2009 nå må du først lade litt turbotrykk før det er mulig å kjenne noe luftstrøm der jeg tror at du kjenner. på tomgang vil den jo suge luft der i stede for å blåse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2009 har gjort det, har gått for full lading, komme litt luft, men ikke nok til å få det til å poppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2009 ? kan jo godt lade trykk uten at det dumper om dumpen er justert feil, stempel har låst seg eller mangler åpningstrykk. Har du kjent om det kommer luft når de er demontert og du lader trykk? har du trykktestet systemet? sort eksos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2009 stempelet har ikke låst seg, har hatt di fra hverandre å smurt di litt, ja det kommer litt luft når di demontert å motor får lading, eksos er orginal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2009 Skal vel bare komme trykk når du lader og så slipper gassen og stenger spjeldet. Er ikke noe vakum slanger på dem som ikke funker da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2009 om de er plukket av bilen skal det blåse uansett bare det er ladetrykk. men om du vet at det er ladetrykk og du vet at ventilene er i orden (ikke hengt seg og riktig fjær) så må det være en feil med tilføring av åpningstyrykk. uansett vil jeg anbefale deg å montere resirkventiler igjen. mye bedre mtp motorstyring om du fortsatt bruker LMM og ikke har hiddensprut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2009 om de er plukket av bilen skal det blåse uansett bare det er ladetrykk. men om du vet at det er ladetrykk og du vet at ventilene er i orden (ikke hengt seg og riktig fjær) så må det være en feil med tilføring av åpningstyrykk. uansett vil jeg anbefale deg å montere resirkventiler igjen. mye bedre mtp motorstyring om du fortsatt bruker LMM og ikke har hiddensprut. helt enig, hei glenn som jeg sa i tlf hadde jg vært deg ville jeg satt dit originale dumper igjen eller nye forge resirk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2009 Du klarer ikke få noe lading ved å stå i fri og bare gasse. Er du ute etter "pop-off" lyd, eller noe som virker? 2,7T motorene vil helst ha resirk. ventiler (Forge). Om ventilene dine lekker ved lading, er en annen sak, vil du sansynligvis høre det når du kjører med belastning (høyt gir, lav fart). Kan ikke høre noe fra mine Forge og de virker godt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2009 hvordan høres det ut når dumpen lekker?kan det minne om en form for plystring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2009 Plystring er turboene; heller en flom av luft, mye luft til friluft. Lik en trykkluftslange som lekker, blåsepistol e.l.. Og bilen har selvfølgelig ingen krefter ved pådrag, men virker fint ved kjøring uten pådrag (uten lading). Kjøp Forge. De bør også tas opp en gang i året og renses. Men ikke så utsatt som åpne ventiler. Som får mye støvkontakt. Hadde dette problemet på S6`en; ventilen ble hengende åpen når den ble skitten. Irriterende og ikke alle som tenker på dette, når de absoulutt skal ha høy dump lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2009 er det tegn på at turboen er gåen hvis den plystrer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2009 Den må lage mye plystre lyd for å vere gåen, min plystret når eg begynnte oppgraderinga, men turboene var helt fine når eg tok dem av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2009 Vanlig plystre lyd, skal det nok være. Men endres lyden plutselig (som den iallfall gjorde hos meg), er nok turboen i sine siste timer. Merket lydendringen spesielt på kald motor og fra den ene siden. En turbo som er i ubalanse eller tar borti, varer bare minutter, eller i beste fall timer. Min varte vel ca en time med småkjøring (tilsammen) etter at jeg registrerte forskjell, tilslutt hørte jeg bare en masse luftlyder; regner den andre turboen mata trykk feilveien inn på den som sto i ro. Ble dyrt men bilen er sprekere nå, så tydelig at den ene turboen hadde slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 26, 2009 ok...hmm,min har vært sånn i 2-3mnd nå siden jeg chippet bilen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 26, 2009 ser ut som det blir forge resirk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...