ABS-problemer, Golf 2 Syncro

Anbefalte innlegg

Golfen jeg kjøpte for et par dager siden har en noe sjuk ABS. Først og fremst, pumpa bråker forferdelig når jeg skrur på tenningen. Trolig gjør den det hele tiden, men støyen overdøves vel av motoren. Kontroll-lampen tenner i blant, og lyser ca 5 sekunder. Selve ABS-funksjonen på bremsene ser ut til å virke bare av og til, da jeg som oftest får hjulene til å låse når jeg bremser hardt.

Jeg vet ikke om ABS-lampen også lyser for å varsle om feil på det hydrauliske anlegget? Denne bilen har nemlig ikke en vakum-bremsekraftforsterker, men en hydraulisk bremsekraftforsterker med "bombe", slik det er kjent på turbo-Audier. Servotanken ser ut til å være fylt med ATF, da oljen er rødlig i fargen. Tanken er også helt propp full, så jeg må få tappet av litt...

Jeg koblet til Vag-Com via 2x2-kontakten ved girspaken, men programmet fikk ikke kontakt med ABS-systemet (eller motorens ECU heller), selv om jeg fikk grønt lys på indikatoren på Vag-Com kabelen. Derfor får jeg ingen diagnose, heller ingen info om alle følerne er OK.

Noen som kan gi meg noen tips til hva som må feilsøkes her? Jeg er nemlig "helt grønn" hva gjelder slike hydrauliske anlegg, og også ABS-feilsøking generelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.