#1 Skrevet Januar 24, 2009 noen som vet hvordan det er og sette inn den indre bærearmsforingen uten monteringshylse, har hørt et lokalt veksted her som sa at det ikke var nødvendig og montere den på, hva kan skje hvis den ikke er på..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2009 Jeg regner med at det er din Audi 100 det er snakk om? Det som skjer når du skrur det sammen uten hylse er at foringen blir klemt sammen mer enn hvis hylsen er der, og den vil sannsynligvis få en redusert levetid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2009 skjønner, da er er det vel like så greit og kjøpe hylsene, 83 kr stk..' men mange sier at de helst lar et verksted gjøre dette grunnet at den må presses inn, men hvor mye press er dette lar det seg gjøre selv.. ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2009 Så vidt jeg husker fra et par år tilbake, så var det ikke noe problem å presse på plass hylsen for hånd, eller med lette slag fra en hammer. Det var værre å få de ut fra de gamle foringene, før armene ble skiftet ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2009 er vel bare og sage de av med en baufil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2009 Hvis du skal bytte hylsene til nye, så ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2009 så det lart seg gjør og ta de ut uten og måtte ødelegge hylsa altså,,,, noen tips på det??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2009 Kan dras ut med en tang om man er litt god. IKKE sett inn bærearmer uten hylser, det blir slarkete og lager ulyder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2009 Jeg laget meg et lite spesialverktøy når jeg dro den ut, en ekspanderende gummipropp. Hvis jeg husker riktig, så brukte jeg en M6 bolt med viss lengde på, en bit gummislange, og en mutter. Tre bolten inn i hylsen med hodet først, og hold gjengene på andre enden av bolten med den tang mens man strammer mutteren. Da vil gummislangen presses sammen i lengden, men samtidig utvide seg i bredden, såpass mye at den setter seg fast. Da greide jeg å trekke ut hylsen etter noen forsøk. Bruk av klister (f.eks. reimspray eller håndballklister) ville nok gjort dette enda noe enklere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2009 så hvis jeg har forstått rett nå, eller misforstått helt:D selve foringen dras ut, mens hylsa stikkes opp som vist på denne fantastiske tegningen?? først inn med foringen, så hylsa?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2009 Jepp, helt riktig! Og armen går ikke ut hvis ikke hylsa er fjernet.. Gjorde samme som PerL, og brukte hylsen omigjen. Da forstod jeg hvorfor de bør byttes, de blir lettere deformert og krever litt overtalelse for å gå inn igjen. Kjøp nye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2009 nye er bestillt:) tenkte jeg skulle gå litt amok med en baufil, men forstår jo nå at det kan jeg slippe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...