92 S4 2.2 ABS problemer :/

Anbefalte innlegg

Hei. Mista plutselig abs'n på s4 her. har ikke peiling på hva det kan være, så prøvde med vagcom. Da finner den ingen "modul" for abs. Skal vel kunne lese ut feil på abs på disse bilene? Har sjekket sikringer o.l. Abs-hjerne død?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump! ingen som veit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo ta opp følerene dine som sitter på navene- og prøve å rense sporene som sitter på ytre drivledd. de pleier å være fulle av møkk, og med en skitten føler som kanskje har sklidd litt ut av sporet, så er det ikke lett å trigge!

En annen ting du kan sjekke er sikringer og releer for abs pumpa. releer er vel lite sannsynlig at har tatt kvelden, men sikringer kan være verdt en sjekk

Og til slutt så får vi nevne at abs pumper kan ta kvelden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bare det er så rart at jeg ikke får opp noe om bremser eller abs på vagcom. Så jeg tenkte at kanskje "abs-hjerne" var død eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

venstre veggen ved fører siden sitter det et rele til absen. denne har en sikring montert oppå releet. denne kan ryke og da får man de symptomene du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at ABS hjernen er defekt som det var på min. "ingen kontakt med kontroller" når man kjører diagnose er hvertfall feilmeldingen man får da... Byttet denne - Alt OK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at ABS hjernen er defekt som det var på min. "ingen kontakt med kontroller" når man kjører diagnose er hvertfall feilmeldingen man får da... Byttet denne - Alt

Jeg får også ingen kontakt med controller. Er det den som sitter under baksetet? Får sjekke i morra om det er strøm til den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at ABS hjernen er defekt som det var på min. "ingen kontakt med kontroller" når man kjører diagnose er hvertfall feilmeldingen man får da... Byttet denne - Alt

Jeg får også ingen kontakt med controller. Er det den som sitter under baksetet? Får sjekke i morra om det er strøm til den..

Jepp... Sitter på førersiden, under baksetet. Det er den som "står" nedi rommet mot gulvet baki om du skjønner hva jeg mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer :) sjekke denne i morra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

venstre veggen ved fører siden sitter det et rele til absen. denne har en sikring montert oppå releet. denne kan ryke og da får man de symptomene du sier.

Finner ingen sikring der jeg. Du mener over pedalene til venstre? Har sjekket alle sikringer jeg finner, og ingen har gått. Har også byttet alle rel'er i dag, uten hell. Var riktig nok noen gamle jeg hadde liggende da men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sett over alle sikringer jeg finner. I motorrom, ved siden av ecu, v. side i dahs og v. side under dash. Har også byttet abs hjernen, men får fortsatt ikke kontakt med den via vagcom. Noen som har koblingsskjema, eller noen gode tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? Driver med bilen nå, så håper på svar fort ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.