Tips og forslag til Clutch

Anbefalte innlegg

Ser ut som det går mot clutchbytte på bilen min og i den anledning har jeg tittet litt på ny clutch hos 034motorsport. http://www.034motorsport.com/index.php?cPath=113_2445_2514_2515

Noen som har eller har hatt noen av disse typene?Hva anbefaler dere og jeg regner med disse clutchene tåler mer enn orginalclutchen??

Bilen det er snakk om er en 95 Audi S6 2,2TQ(280-290hk) mulig mer senere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp jonus sin 4pucha sinterlammel. Med orginal trykkplate skal den holde til 600 hk.

Jeg kjører med den og er strålende fornøyd. Fin pris er det og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp jonus sin 4pucha sinterlammel. Med orginal trykkplate skal den holde til 600 hk.

Den koster da og hvor får jeg tak i han??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kjøreopplevelsen med den? Merker man noen forskjell bortsett fra at den ikke slipper ved hardt pådrag med mye effekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk etter jonus på forumet, så vil du finne navn og tlf nr. Betalte 2500 kr for lammelen jeg.

Vel, du vil jo få en clutch som er endel bråere og hard pedal, men etter 3 km så er du fornøyd og vil ikke ha vanelig clutch. Såfremt det ikke er snakk om masse kø kjøring hver dag da.

Er i alle fall storfornøyd med clutchen min jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk etter jonus på forumet, så vil du finne navn og tlf nr. Betalte 2500 kr for lammelen jeg.

Vel, du vil jo få en clutch som er endel bråere og hard pedal, men etter 3 km så er du fornøyd og vil ikke ha vanelig clutch. Såfremt det ikke er snakk om masse kø kjøring hver dag da.

Er i alle fall storfornøyd med clutchen min jeg ;)

2500 kr for bare lammelen??Trenger jeg ikke komplett clutch da??

Noen her nevner også utløserlageret..Er det noe som er nytt på en ny clutch,eller er utløserlageret noe som man kan fikse på??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500 kr for bare lammelen??Trenger jeg ikke komplett clutch da??

Noen her nevner også utløserlageret..Er det noe som er nytt på en ny clutch,eller er utløserlageret noe som man kan fikse på??

Du bare kjøper lamellen hos jonus.. Vill anbefale og bytte trykkplata og utløserlagret i samme slengen (original).. Dem er ikke så dyre.. Lagret mener jeg på man bare drar rett av spindelen som går ut av kassa, og setter på det nye.. Husker ikke riktig fra jeg gjorde det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men trykkplata og lamellen får jeg med når komplett clutch kjøpes??

Tittet litt på Spec Clutchene Stage 3 og Stage 3+ fra 034motorsport..Noen som har testet disse??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga 3500 for Sachs Race forsterket trykkplate hos Jonus for et par år sida til min aan-motor.

Bruker std s2-lamell og det skulle holde til ca 450 hk ble det sagt. Har bare 350 i motor nå og det funker fint. Pedalen er endel hardere enn orig, men ikke av/på-clutch som endel andre (sinter-) blir..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga 3500 for Sachs Race forsterket trykkplate hos Jonus for et par år sida til min aan-motor.

Bruker std s2-lamell og det skulle holde til ca 450 hk ble det sagt. Har bare 350 i motor nå og det funker fint. Pedalen er endel hardere enn orig, men ikke av/på-clutch som endel andre (sinter-) blir..

Ok så komplett clutch fra Jonus kommer på ca 5-6000kr??

Siden Lamellen blir nevnt her også for 2500kr og trykkplata til 3500??: klø :

Hva holder forresten en orginal clutch til sånn ca??

Og hvilke forhandlere har vi av clutcher her i distriktet.....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok så komplett clutch fra Jonus kommer på ca 5-6000kr??

Siden Lamellen blir nevnt her også for 2500kr og trykkplata til 3500??: klø :

Hva holder forresten en orginal clutch til sånn ca??

Og hvilke forhandlere har vi av clutcher her i distriktet.....?

Aner ikke hva han tar for en komplett clutch i dag. Du må nesten høre med han. Holder jo til ikke langt unna deg, men har hørt at han trolig har det ganske travelt om dagen.

En original, normalt, slitt clutch begynner sikkert å slippe litt rundt 280 hk kan jeg tippe...men er ikke ekspert på dette området.

Jeg fikk tak i en pent brukt std s2-lamell for 400 kr og har brukt dette nå i ca 2 år...

Kan ikke skjønne at du har behov for noe sinterlamell-greier når du kun har chip og kanskje 280-290 hk (hvis du er heldig..:) ).

Nå har jeg riktignok et enkelmasse svinghjul og du har vel dobbeltmasse, så hvis du går for et bytte burde du få på et enkeltmasse.

Jonus dreide ned og letta det std enkeltmassehjulet som satt i min 90q.

Men kontakt han og hør hva han anbefaler deg, det er det enkleste/beste.

Tipper du kommer langt med 6 lapper hvis du antyder en slik løsning jeg har for han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke hva han tar for en komplett clutch i dag. Du må nesten høre med han. Holder jo til ikke langt unna deg, men har hørt at han trolig har det ganske travelt om dagen.

En original, normalt, slitt clutch begynner sikkert å slippe litt rundt 280 hk kan jeg tippe...men er ikke ekspert på dette området.

Jeg fikk tak i en pent brukt std s2-lamell for 400 kr og har brukt dette nå i ca 2 år...

Kan ikke skjønne at du har behov for noe sinterlamell-greier når du kun har chip og kanskje 280-290 hk (hvis du er heldig..:) ).

Nå har jeg riktignok et enkelmasse svinghjul og du har vel dobbeltmasse, så hvis du går for et bytte burde du få på et enkeltmasse.

Jonus dreide ned og letta det std enkeltmassehjulet som satt i min 90q.

Men kontakt han og hør hva han anbefaler deg, det er det enkleste/beste.

Tipper du kommer langt med 6 lapper hvis du antyder en slik løsning jeg har for han.

Alt jeg vet er at jeg vil ha en mer slitesterk clutch enn det som er orginalt..Om den blir hard på pedalen gjør meg ingenting..Men hører så mye forskjellig..Noen clutcher må kjøres inn,andre ikke..

Også spiller jo prisen ett lite puss her også siden det koster meg 8000 kr for bare jobben å få den byttet..Billigste jeg har fått hittil: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt jeg vet er at jeg vil ha en mer slitesterk clutch enn det som er orginalt..Om den blir hard på pedalen gjør meg ingenting..Men hører så mye forskjellig..Noen clutcher må kjøres inn,andre ikke..

Også spiller jo prisen ett lite puss her også siden det koster meg 8000 kr for bare jobben å få den byttet..Billigste jeg har fått hittil: gråter :

Okå, denne jeg har måtte ikke kjøres inn slik som specs eller hva det heter. Høres forresten ut som det med innkjøring kan gå dårlig hvis man er uheldig..

Men hør med Jonus, kanskje han har tid å bytte for deg også. Tror ikke han er SÅ dyr..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg snakket med Jonus, sa han det ikke var vits i og bytte trykkplata så lenge den var grei. Så alt jeg gjorde var og få den dreid ned, bytta utløserlager, smurte det opp og kjørte. Ingen innkjøring eller noen ting. Har ikke slura noe enda i alle fall.

Og har du bukker og en go girkasse jekk disponibelt så er det en grei jobb. Ikke vanskelig i det hele tatt. Bare litt demontering. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonus gir jeg opp å prøve å få tak i...Håpløst...

Bestiller meg orginal Clutch jeg tror jeg ass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg få tak på noe kraftigere enn clutch enn hva som er orginalt da,og som er i nærheten..sverige,og ellers i norge..

lei av å gå uten bil nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme artikel nr så de er nok like :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.