Anbefalte innlegg

Lager ny tråd, da det ikke var kjempe respons på den "gamle" ! Håper ingen blir sure !

:o

Bil det gjelder er en s2 3b. Chipet, 3" eksos uten kat´er og åpent filter, that´s it !

Da har jeg fått avlest feilkoder på bilen!

For det første, er det 100% sikkert at den er i nødmodus når turtallet hopper av seg selv når jeg legger den på 1500 ? Hvis jeg kjører sakte i hvilket som helst gir, når jeg nærmer meg 1500rpm så "dør" bilen, trekker ingenting, også når turtallet stiger litt over så trekker den igjen. Det skjer altså ingenting på 1500rpm:S

Problemet mitt er at den går alt for lavt på tomgang, verre når den er kald. Og jeg sliter med ettertenning/feil blanding. Men det er jo ikke rart om den er i nødmodus. Jeg syns det virker som falsk luft, men finner liksom ikke noe=(

01257 - Tomgangsventil n71

01247 - Magnetventil n80

01262 - Magnetventil n75( kjører med bleed )

65535 . Styreenhet defekt

65535 - Styreenhet defekt ( Sporadisk )

00533 - Tomgangsregulering - Adaptionsgrense overskredet

Så spørsmål:

1. Kan bilen være i nødmodus pga defekt n75? Selvom jeg ikke bruker den? ( henger i kontaktstykke )

Jeg prøvde en ny kobla på, men bilen var lik. Må feil slettes ved skift?

2. Har jeg trolig feilkoden "Defekt styreenhet" fordi hjernen er chipet?

3. Når jeg har feilkode på tomgangsventil, og adaption overskredet: Er tomgangsvenilen mest sannsynlig defekt? Eller hadde jeg ikke fått " adaptionsgrense overskredet " da ?

4. Alle disse slangene på innsuget mitt. Den ventilen som er i forbindelse med en plastikkslange, som går inn i kupé´n. Er den til mapsensor? For den går også ut og igjennom skjermen , hvor går den?

Med en gang vi leste av motorelektronikk, så lyste det " JK Tuning - JK Tuning - JK Tuning "

Jeg trodde de fleste ikke endret navn på software?

Håper noen gidder å svare! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.