#1 Skrevet Januar 24, 2009 Dette begynte etter den sto i ro i 4 måneder for penger til rep. Har bytta turbo og kamkjede, og bytter oljepumpe uti uka. Den går opp 800 rpm om jeg trør litt etter, når jeg slipper gassen (helt ja) og trør inn clutchen. Noen som har vært borti dette? Mens jeg er her, vært borti at den slipper turbotrykket plutselig, for så å begynne å lade igjen? Bare i 2dre-giret dette skjer. Veldig irriterende. Går opp til 0.3-0.4 bar så faller den til -2, så går den opp til fullt ladetrykk (her: 0.9) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2009 Bump, er veldig irriterende. Kan det være kamakslingene som er en tann feil? Har bytta kamkjede for ei uke sia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2009 hei hei.. virker veldig kjent ut ja. kanskje for at det er min X bil:) tror nok ikke at det sjedde etter du kjøpte den dette med turtallet nei. dette hadde jeg helt fra starten. fant aldri ut hva det var. dette med at den faller på turbotrykket sjedde like før jeg hadde havariet på motoren min. (byttet motor you know) jeg tror det var den sensoren som styrer trykket etter turtall som var deffekt da. fikk det opp da jeg tok diagnose, anbefaler å kjøre en diagnose på motoren etter alt som er gjort nå. det er garrantert en del feilkoder som er kommet etter rep, men slett de, å se om det kommer opp noen nye på motoren. også får du kom med noen bilder av bilen. så jeg for se om det er noe nytt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2009 har lurt på disse tingene: Om det er gasspjeldet som henger igjen, eller om kamakslingene er stilt ett hakk feil.... Har sletta feilkodene, og virker ikke som om det har kommet nye, da vi starta bilen, og sjekka igjen. En ting det kan være, er luftlekkasje? Det kan vel være forklaring at den for mer turtall etter jeg slipper gassen? For den ligger på 1400 rpm på tomgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2009 hmm.. ja det er jo faktisk gangske høy på tomgang da. tror ikke det er kamakslingene som er stilt ett hakk feil jeg da men. mulig gasspjeldet da:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2009 Ja, jeg finner liksom ikke ut av det. Menmen. Skal få skifta oljepumpa og endeleddene... Er slark så. Og clutchen er sliten. Men mot sommeren vurderer jeg å selge den og kjøpe meg RX-7 Fc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2009 clutchen å ja:( huff huff.. skal du selge så fort da ja.. kan kjøpe den jeg til en billig penge;) du vill ikke selge som den står da?? haha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2009 Nei... Tror jeg skal vente til før eller etter sommeren, da jeg og en kompis skal på revy-NM på Høylandet og se Men når alt er fikset er den bilen pinade verdt mer enn den ble kjøpt for da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...