Rattet står ikke rett etter hjulskift...

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke en dritt av hva som skjer med vinterhjula mine for tiden.... :confused: Satte på vinterdekka i dag og da jeg skulle ta en liten prøve runde etter jobben var gjort oppdaget jeg at rattet var "skjevt" når jeg kjørte rett frem..... Noen andre som har opplevd dette eller vet hva det er? Har hatt forstillingskontroll, skjekket lufttrykk og full pakke.... Det som er litt spesielt er at det var AKKURAT samme i fjor, da ble rattet stående litt skjevt etter at jeg hadde satt på vinterhjula. Jeg tok da full hjulstillingskontroll med retting av ratt, og når våren kom var jo rattet da tilsvarende skjevt andre veien... Så da var det på`n igjen.... :D Vet at det ikke er noe galt i forstillingen el noe, men skjønner ikke hvorfor det blir slik.... Er jo ikke akkurat kjempelogisk!? Er mindre skjevt i år enn i fjor også.... : oppgitt

 

PS

Er ikke snakk om VELDIG skjevt da, bare LITT! Men sånn at det irriterer bare! (Noe perfeksjonist... :D)

 

Edit: og JA, jeg KAN skifte dekk....!!! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres da veldig merkelig ut! Det er likt lufttrykk, samme dimensjon og innpress på felgene og samme type, dimensjon og mønsterdybde på dekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en A4 jeg hadde.

Da var det litt forskjell på slitasje på dekkene, ble helt bra da jeg monterte nye dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Høres da veldig merkelig ut! Det er likt lufttrykk, samme dimensjon og innpress på felgene og samme type, dimensjon og mønsterdybde på dekkene?

 

Nei, ikke samme felger.... Går fra 195/50-15 til originale CC hjul på 185/55-14. Både sommerdekk og vinterdekk er relativt nye, så noe særlig slitasje er det ikke snakk om....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellig dim kan gjøre at det blir litt feil på rattet. Er forstillingskontrollen tatt med sommerhjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometer Difference: 2.997% too fast Diameter Difference: 2.92%

 

Er litt forskjell, mulig det er dette som gjør det, ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Forskjellig dim kan gjøre at det blir litt feil på rattet. Er forstillingskontrollen tatt med sommerhjul?

 

I fjor tok jeg forstillingskontroll både på sommer og vinterhjul.... I år er skjevheten mye mindre, så nå gidder jeg ikke bry meg! Lurer egentlig bare på hva som kan være grunnen... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte da på om du hadde like felger på hver side av bilen på vinterdekkene, da tenkte jeg på dimensjon og innpress, ikke utseende. Jeg regnet jo med at du ikke hadde samme type felger på siommerdekkene... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur jeg personlig hadde skjekka dekk trykket først så deretter forsikret meg om at begge dekka var like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.