#1 Skrevet Januar 24, 2009 Hei! Jeg sitter nå om dagen med masse tanker om hvilke hjul jeg skal kjøpe meg og hvordan dekk jeg skal slenge på disse. Har delvis bestemt meg for å gå for Keskin Kt4 i 9x16" et 25. Disse hjula skal jeg ha dekk med litt strekk på siden jeg tenkte å få senka litt mer: rock : Har funnet to dekkalternativer som jeg lurte på om noen visste ble bra, eller kanskje hadde bilde av på felg. Alt.1: Nankang NS-2 205/40/16 Alt.2: Falken Ziex ZE-912 215/35/16 Heller litt mot Falken dekket siden jeg tror det har bedre kvalitet og kjøreegenskaper(men det blir det vel dårlig med når man skal ha sånne hjul uansett). Prisen har jo også noe å si her.. Tror jeg fant et bilde av falkendekke på tyrestretch.com, men siden bredder er så forskjellige så er jeg litt nyskjerrig på hva folk tror blir best. Hjula skal på stasjonsvogna mi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2009 Nankang er vel nokså smale, så 205 blir kanskje i smaleste laget? Er jo flere som har 195/40 og 45 på 9x16, men det er vel litt vel strekt.. spørs jo også på bredden på dekkmerket. 215/40 er jo også et alternativ, men siden mer senk er et kriterie er vel 215/35 bedre 205 med litt bredde funker nok også godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2009 Check this out Simen : http://www.tyrestretch.com/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2009 (endret) Her er en av de gamle bilene mine med Brock 9x16 og 215/40x16 Falken fk-451 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2009 215/40 blir mye brukt på 9x16 til golf, da får du en passe strekk som ikke ser helt natta ut. 205 i nankang er vel mer som 195 i et annet dekkmerke og du vil få en for stor strekk etter min mening, og også nesten uforsvarlig å kjøre med, hvis du får det til å holde på lufta (nankang har en tendens til å lekke rundt felgbanen, iallefall med stor strekk.) Falken er igjen litt breiere en europeriske dekk, dette gjeler iallefall fk 452, og da er det sikkert det på zizex også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2009 Check this out Simen : http://www.tyrestretch.com/index.html Ja har vært å titta der, men det står ikke noe spesifikt om hvilke dekk det er. Derfor jeg lurer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2009 215/40 blir mye brukt på 9x16 til golf, da får du en passe strekk som ikke ser helt natta ut. 205 i nankang er vel mer som 195 i et annet dekkmerke og du vil få en for stor strekk etter min mening, og også nesten uforsvarlig å kjøre med, hvis du får det til å holde på lufta (nankang har en tendens til å lekke rundt felgbanen, iallefall med stor strekk.) Falken er igjen litt breiere en europeriske dekk, dette gjeler iallefall fk 452, og da er det sikkert det på zizex også. Ja er klar over at nankang dekka er ganske smale, og det er jeg litt skeptisk til. Falken dekka jeg hadde før(FK451) var egentlig av den smale typen dekk synes jeg. Og har fått med meg at fk452 er av den breiere typen. Da er jeg veldig usikker på hvordan Ziex dekka dems er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2009 Jeg har 215/40-16 på mine 9x16, og det funker greit, men hvis jeg skulle beholdt felgene så hadde jeg kjøpt 215/35-16, for å kunne fått senket litt mer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2009 Jeg har 215/40-16 på mine 9x16, og det funker greit, men hvis jeg skulle beholdt felgene så hadde jeg kjøpt 215/35-16, for å kunne fått senket litt mer:) Jeg er mer inne på tanken etter å gå etter smalere dekk for å unngå at dekka tar i skjermene:p Noen her som vet om NS-2 dekka har en profil i % etter sin faktiske bredde, eller om det er % etter oppgitt bredde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2009 Hvis det er smale dekk du er ute etter, så her har du 195/45-14 på mine gamle 9x14: Dette er Dunlop SP9000, og de får du kjøpt i samme dim i 16" HER. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2009 Hvis det er smale dekk du er ute etter, så her har du 195/45-14 på mine gamle 9x14: Dette er Dunlop SP9000, og de får du kjøpt i samme dim i 16" HER. Har egentlig ingen tanker om å ha 195/45 på hjula. Det blir litt ekstremt tror jeg... Jeg vurderer derimot om jeg skal gå for 215/40/16 Nankang NS-2. Disse dekka har jeg vært greit fornøyd med selv samtidig som jeg tror strekken kan bli pen på 9x16" felg.. Derimot så lurer jeg på om jeg skal ta en "safe" med å kjøpe 205/40 istedet for å få den innunderskjermene litt enklere:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 22, 2009 Ett lite google søk ledet meg hit: https://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=5895&postdays=0&postorder=asc&start=120&sid=44d20b7d34603ae07d2c8f58373a0a91 Er det bare jeg som ikke synes nankangdekka var noe særlig strekt påp den felgen? Eller er de egentlig strekt masse.. var på en måte litt lite synes jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 22, 2009 Jeg synes det var passe strekk. Her er dekk siden slik /, strekker du det mer vil det bli J formet, dvs all strekken kommer nederst mot felgen. Det ser bare teit ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2009 I dag har jeg vært hos John's dekk og felg og fått prøvemontert ett dekk! Super service! Her har vi 195/40/16 Yokohama S-drive. Noen som har erfaringer med det dekket? Strekk ble det hvertfall.. Legger flere bilder i tråden om bilen min her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=104994&page=8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 18, 2009 Som du ser hadde jeg litt subbing bak med 215 dekkene, men ordnet seg med nye fjører. Nå har vi jo ikke samme bil og skjermbuer så blir vel litt feil å sammenligne det sånn sett. Men slenger ut noen bilder hvertfall. Mulig det tok litt av hehe 9x16 felger med 205/45-16 dekk. Federal SS-595 Her hadde jeg samme felgene med 215-40-16 dekk, mener merket var Toyo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...