#1 Skrevet Januar 24, 2009 Motoren starter etterhvert, men står bare å humper på 1000-1500rmp når man pumper på gassen. virker som den får alt for mye bensin. Har vært prøvd å stille ned i map'et. lamdaen ligger ca. mellom 8-9(air/fuel). Trigger på hallgiver i fordeler. Regner med hallgiver/triggersignal skal være utelukket siden turteller er rolig å stabil. Prøvde å bytte dyser i dag. så det er også utelukket..samt plugger, som var våte.. Den ble sånn etter bytte av map-sensor. denne er byttet tilbake igjen, men fungerer fortsatt ikke.. ett eller annet tok kveld etter hvert i ecu. så den er byttet, men med chipen til den gamle.. Noen som har noen tips å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2009 du har i allefall alt for rik blanding, prøv å still ned mer. Legg deg på ca 15 på tomgang og legg tenninga på rundt 15grader fortenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2009 gjelder bilen til en kompis. den har aldri vært god på kaldstart. men ble plutselig sånn som dette. så det må jo være en feil en plass. har ikke vært inne i programmet selv. er jo et prosjekt for seg selv å komme inn på en sånn MS sak.. men det har vistnok vært prøvd å stille ned.. kan det være CPU'en/chippen eller hva man kaller den som er gåen å gjør at det blir sånn? bilen min ligger gjerne på rundt 9 uten at det er noe problem for at den skal gå og gi turtall som normalt. (er bare sånn fordi jeg er slapp å ikke har justert kaldstart etter det ble vinter:o ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2009 Fikk det til nå i kveld. Viste seg at verdiene til mapsensor ikke var byttet tilbake fra 3bars'n. Så den viste 150kPa i utgangspunktet. Fikk fikset det men den måtte alikevell stilles ned noe helt ekstremt. måtte helt ned på 10 i VE-tabellen for å få lamda på 14-15(uten last) Stillte og litt ned på tallet som angir dysestørrelse. hadde det nede på 3, men hvis jeg stilte inn etter motorvolum og dysestørrelse så fikk jeg et tall på over 7 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2009 Så bra du fikk det til da, det kan nok fungere med fet blanding uten last, men pluggene varer ikke så lenge før de ryker da. I tilegg bruker du jo unødvendig mye bensin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2009 har igrunn erfaring med begge deler fra min bil.. men i første omgang er det jo å få denne til å fungere. Synes det er rart at den måtte strupes ned så mye i tabellen. er det noe annet enn det tallet for dysestørrelse(injection control) som kan gjøre at det blir så lave tall i tabellen? er 546cc dyser på 4syl. så det blir kanskje lave tall på tomgang/uten last da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2009 Spørs jo litt hvordan bensintrykk det kjøes med også, er så mange faktorer som spiller inn her. Ville nok kanskje heller gått ned litt på trykket, enn å kutte ned på duty cyclen enda mer. Nå snakker jeg kun av erfaring fra autronic, megasquirt har jeg aldri vært borti, men det kan jo hende du har noe som feks varmup eller lignende som føkker det til. På autronic har man en egen tomgangstabell, hvis det er slik på ms så er det den som brukes ikke hovedtabellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2009 var etter den var kommet ut av warmup jeg justerte ned på tabellen. er ikke noe egen tabell for tomgang. og dysene har 3bar. Den har jo gått før, så det skal jo være mulig å få det til. Har jo 034efi selv og det er et mye enklere system enn dette. med egen instilling for tomgang osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...