#1 Skrevet Januar 24, 2009 En kamarat sin bil fusker, Det er en 2002 mod. Den fusker etter den er blitt varm og bare på svak og moderat belastning. Ingen ting galt på full gass. Jeg tenkte kansje det kunne være landasonden? Skal ta diagnose etter hvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2009 Du kan være d e luftmengdemåleren. Når motoren e varm så får den litt ekstra bensin helt i starten, då merker man ikke at motoren fusker, men når motoren blir varm så får den vanlig mengde med bensin og hvis luftmengdemåleren ikke virker så får ikke motoren riktig mengde luft i forhold til bensin! Då merker du at bilen fusker litt men merker d ikke så mye på full gass! du kan jo sjekke lamdasonden om den virker, mener d går ann å sjekke om den e ødelagt uten å kjøpe ny:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2009 Bilen har vert på merkeverksted tre ganger nå uten at problemet er løst, Merkeverksted får ikke opp noen feil på vag-com og kan liksom ikke hjelpe da.. Vi prøvekjørte i dag og problemet er verst i 60-70 på fjerde gir og generelt på lavere turtall problemet forsterkes når automatkassa registrerer at motoren får minder dreiemoment og den ligger og veksler litt mellom girene. Hvis man setter den i 3. gir og og ligger på 3-4k omdreininger er rykkingen borte. Vi prøvde i dag og koble av ledningen til luftmengdemåleren uten resultat. Vag verksted sier de har renset den. De har også byttet landaen før katalysatoren men når problemet vedvarer tror de det kan være den som sitter etter katalysatoren. kansje man kan koble av disse landaene for å se om fuskingen kommer seg i nødprogram? Andre ting? jeg har vert inne på tanken at det er en eller flere coiler men det blir fort dyrt å feilsøke på denne måten. Vil en periodevis defekt coil vises på vagcom? Hjelp motaes med stor takk, er rådløs nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2009 temp giver for kjøleveske/motorstyring er denne byttet?? Verdt et forsøk det å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2009 temp giver for kjøleveske/motorstyring er denne byttet?? Verdt et forsøk det å. Det kan vi prøve i morgen, Er det en eller flere? Hvis de må bestille, er det en verdi i ohm som er normal for varm motor? Takker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2009 Etter nok en tur innom verksted ble det skiftet luftmengde måler, og tempgiver er sjekket ut. stadig er bilen likedann. Vi jekket opp bilen slik at hjulene fikk spinne fritt i 60 kmt for å framkalle fuskingen. Men etter å ha studert motoren litt under fusking ser det mere ut som en lett vibrering i motoren på 1500-2000 rpm. for lite til at det virker som fusk. men motoren rugger litt slik at det føles som vibrasjon. omtrendt som det er kast i en felg. Felger er forøvrig sjekket ut. Men det slår meg at det er utrolig lett å rugge på motoren for hånd. Trengs bare to fingre for å vugge den litt. sammenlignet med min a6 er den mye fastere. Jeg bikker mere imot skifte av motorferster og lete etter en ev.støtdemper, fant ikke noen støtdemper men det hadde kansje løst problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...