Erfaringer med Fulda og Kumho?

Anbefalte innlegg

Skal handle sommerdekk til Passaten, i 235/35-19. Det står mellom Fulda Carat Exelero eller Kumho Escta STP (eller noe sånt...)

Har ikke prøvd noen av disse... Noen erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har Kumho Ecsta spt på golfen min, og er super fornøyd.

Lite støy og bra på både vått og tørt føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med Kumho Ecsta SPT i en sesong på A6'en å må si at dette ikke står tilbake for noen andre dekk jeg har kjørt med ( Dunlop, BF Goodrich osv.)

 

Slitesterke,støysvake å ellers behagelige dekk å kjøre på både tørt å vått føre.

 

Kan absolutt anbefales

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulda er jo også en respektert dekkprodusent. Er vel lit mindre solgt her til lands enn Kumho.

Kumho har jo mange, og får jo gode kritikker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, får se hva det blir til... Kuhmo ser tøffere ut og er billigst, så blir kanskje det da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Komho på A6´n jeg og.. støysvake og gode! Ville valgt de igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt de samme Fulda dekkene, riktignok på en volvo v70. var veldig fornøyd med disse! lite støy, veldig god drenering og godt grep på tørt og vått føre!: smil :

jeg hadde 225-40-18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Køyrte med kumho på forrige bil. Dekka var knall, men eg syns kanskje dei vart litt fort slitne....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Ble liten forskjell i pris etter litt pruting, så bestillte Fulda, så får vi se hvordan det blir:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med Kumho Ecsta SPT i en sesong på A6'en å må si at dette ikke står tilbake for noen andre dekk jeg har kjørt med ( Dunlop, BF Goodrich osv.)

 

Slitesterke,støysvake å ellers behagelige dekk å kjøre på både tørt å vått føre.

 

Kan absolutt anbefales

 

Hmm, ser på kumho selv. Er det KU31 den heter? Kan det være så ulikt Nankang, samme prisen ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjører kumho ecsta nå på a6en og eg er ikke fornøyd

er alt for dårlige på vått. slipper for lett rett og slett.

Støymessig og på tørt er de greie.

 

Nankang dekka eg hadde tidligere var bedre: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nakangdekka kan ikke være bedre på støy ???

Kjørte 235/40 18 Kumho ECTA K17/19 tror jeg det var.. Det var støysvakt på A6n

 

Ville definitivt valgt Kumho fremfor Nankang,

Evt Toyo Proxes

 

Eller litt dyrere, Vredestein Sessanta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nakangdekka kan ikke være bedre på støy ???

Kjørte 235/40 18 Kumho ECTA K17/19 tror jeg det var.. Det var støysvakt på A6n

 

Ville definitivt valgt Kumho fremfor Nankang,

Evt Toyo Proxes

 

Eller litt dyrere, Vredestein Sessanta

 

På min bil hører eg ikke forkjell på nankang og kumho Rimelig harde dekk begge sorter,eneste som sagt er att kumho dekka slipper mye lettere enn nankang dekka eg hadde.

 

Muligt eg har vært uheldig med kumho dekka men det er nesten som å kjøre på is når veien er våt: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi.. må være no dårlig dekk du har fått da!

Men det finnes jo billig, dyrere og dyrere Kumhodekk også, så kan være en forskjell der..

Mine fungerte bra på vått! Klart en A6 avant med quattro blir tung, og skal mye til på vått.

Men fungerte utmerket for meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil hører eg ikke forkjell på nankang og kumho Rimelig harde dekk begge sorter,eneste som sagt er att kumho dekka slipper mye lettere enn nankang dekka eg hadde.

 

Muligt eg har vært uheldig med kumho dekka men det er nesten som å kjøre på is når veien er våt: eek :

 

Da kan det ikke være samme type Kumho-dekk som nevnt lenger opp i tråden. I fjor kjørte jeg først på Nankang NS-II før jeg byttet til nevnte Kumho-dekk (Ecsta STP), og forskjellen var ENORM. Nankang-dekkene støyet noe helt forferdelig og var nærmest ubrukelige på vått føre. Kumho derimot er jeg veldig fornøyd med. Relativt lite støy og milevis bedre på vått føre. I tillegg er Kumho-dekka merkbart mykere enn Nankang, så dersom nankang- og kumho dekka du hadde var like harde må det ha vært noe rart med Kumho-dekka dine : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det ikke være samme type Kumho-dekk som nevnt lenger opp i tråden. I fjor kjørte jeg først på Nankang NS-II før jeg byttet til nevnte Kumho-dekk (Ecsta STP), og forskjellen var ENORM. Nankang-dekkene støyet noe helt forferdelig og var nærmest ubrukelige på vått føre. Kumho derimot er jeg veldig fornøyd med. Relativt lite støy og milevis bedre på vått føre. I tillegg er Kumho-dekka merkbart mykere enn Nankang, så dersom nankang- og kumho dekka du hadde var like harde må det ha vært noe rart med Kumho-dekka dine : klø :

 

Dette må jammen sjekkes alså for vis det er feil på dekka så vil eg gjerne ha nye. for de er på grenså til å være farlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt på ecsta'ne i tre år nå,støyfrie,henger bra på asfalten...eneste minuset er at de slites ganske fort...kjøp KU31...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med Kuhmo (KU31). Satt godt på all slags sommerføre i alle fall, lite støy og lite sporing..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jammen sjekkes alså for vis det er feil på dekka så vil eg gjerne ha nye. for de er på grenså til å være farlige.

 

Sjekket lufttrykkk?

 

Kumho er fine dekk - de slites nok kanskje litt fortere enn f.eks Nankang (som er laget av betong), men det får du igjen i form av godt grep og lite støy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kumho SPT er bra dekk mtp prisen... Gode nok på tørt føre til normalt bruk, på vått er det rett å slett ubrukelige, hadde desse på gamlebilen min, og jeg spant ut sidelengs med a4`en uten problem... jeg tok ikke dette som noe minus;).. men noen vil nok bli misfornøgde med grippet på vått føre som sakt:) Ellers å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.