Anbefalte innlegg

eg prøvde å søka men fekk ikkje skikkelig svar.

men problemet mitt er.

kjølevæske lyset har lyst eit par ganger når det har vert minusgrader, men bare når man starter, stopper man bilen og starter igejn så forsvinner lyset. første gang dette skjedde sjekka eg kjølevæska og det var nesten på max.

men idag kom lyset igjen. men da var det pluss grader. stoppa og starta igjen og tok ein lite kjøretur.

skulle skifta glødeplugger og da sjekka eg kjølevæska i sammme slengen og da var det så at den dekka akkurat følaren. fargen på væska er rosa og er ganske rein og fin.

eg merka heller ikkje noko stort trykk når eg åpna lokket (ca 20min etter eg stoppa bilen).

men starta bilen og det var kvit røyk, men bare når bilen var kald. når den er varm så er det ikkje så mykje røyk. motor tempraturen ligg og på det normale.

så mitt spm er.

kan eg fylle på meir kjølevæske og håpa på at det er bare lite kjølevæske,

eller burde eg sendt den inn til møller å få sjekka om toppakningen er gåen med trykktesting osv osv.

nokon som veit ca pris å skifting av toppakning??

finnes det andre løsninger?? eg ser bare for meg at senking og felger å komme neste år: gråter :: gråter :: gråter :: gråter :: gråter :

bilen er forøvrig ein golf V 1,9 tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indikatorer som høyt trykk, misfarging av kjølevæske og stort forbruk av væske mangler, så jeg tviler på at toppakningen er def.

Mulig feil med sensor i bunn av eksansjonstanken eller tilkobling til denne?

Hvit røyk ved oppstart kan tyde på feil innstilling av registerrem/timing på pumpe.

Mitt tips er å ta av stkken under nivåbryter for vann og spraye med 5-56, og ved leilighet reise på verkstedet og fortelle dine funn og vurderinger og spørre om det ikke er lurt å ta en kontroll/innstilling av pumpe. Hvis det snart er på tide med registerremskift så kan du like gjerne ta det fremfor å bruke penger på å stille inn en rem som snart må skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.