Anbefalte innlegg

er det noen her som har peiling på dette?? jeg va nettop å prøvde men det ville ikke hefte.. brukte en slik extruder..

har en ny rieger R-RX2 jeg skal tette igjen hullene til sprederne på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du sikker på at du har samma materiale i sveisetråden din som du bruker i extruderen som fangeren din er laget av?

 

Har du fjernet oksydbelegget på fangeren der du skal sveise ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du sikker på at du har samma materiale i sveisetråden din som du bruker i extruderen som fangeren din er laget av?

 

Har du fjernet oksydbelegget på fangeren der du skal sveise ?

 

nej vi også kom fram til at det må ha vært annen type plast.. men hvor får man kjøpt slikt??

 

har srapt med kniv rundt hullet for å få ren plastikk.. hvordan kan det være å bruke sikaflex??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej vi også kom fram til at det må ha vært annen type plast.. men hvor får man kjøpt slikt??

 

har srapt med kniv rundt hullet for å få ren plastikk.. hvordan kan det være å bruke sikaflex??

 

Mest sansynlig er det forskjelige plasttyper du prøver og sveise. Har du noe navn på materialet ? PEL ? PP? ABS ?

 

Om du finner ut hva slags materiale fangeren din er laget av kan det hende jeg kan hjelpe deg med tråd videre.

 

skrapt med kniv rundt hullet er godtnok bare du har fått av det ytterste laget. Sikaflex er nok ikke den mest gunstige måten og tette igjen hullet på. ville nok heller satset på og fått sveiset det igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sansynlig er det forskjelige plasttyper du prøver og sveise. Har du noe navn på materialet ? PEL ? PP? ABS ?

 

Om du finner ut hva slags materiale fangeren din er laget av kan det hende jeg kan hjelpe deg med tråd videre.

 

skrapt med kniv rundt hullet er godtnok bare du har fått av det ytterste laget. Sikaflex er nok ikke den mest gunstige måten og tette igjen hullet på. ville nok heller satset på og fått sveiset det igjen.

 

det er ABS plast ja tror jeg.. å vi sveiset med slik plast som er i oppdretsmærer og flytebrygger.. så er vel ikke helt det samme ettersom det må tåle sjø osv.. men har du slikt asso??:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ABS plast ja tror jeg.. å vi sveiset med slik plast som er i oppdretsmærer og flytebrygger.. så er vel ikke helt det samme ettersom det må tåle sjø osv.. men har du slikt asso??:D

 

Kan godt hende det er ABS plast. ABS har en sveisetemperatur på CA 230-250 grader om jeg ikke husker heeelt feil fra skolen......

 

Vet ikke sikkert om jeg har ABS liggende på jobben, men har PP og PE.

 

Men sveisetråd er nok og få tak i fra vink.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vi hadde noe i den duren.. jah men da skal jeg se på vink vettu;P driten heftet jo ikke i d heletatt.. var bare å dra rett av som om ikkeno har sjedd:s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Farge var det på tråden dere brukte ? om du ikke vet hva betegnelse det var på tråden.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var sort.. var på vink å så.. men ble ikke så mye klokere:P mulig jeg må høre med styling tech om di har utstyr å sveise med;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var sort.. var på vink å så.. men ble ikke så mye klokere:P mulig jeg må høre med styling tech om di har utstyr å sveise med;P

 

Med tanke på at du har bruk ekstruder og snakka noe om at det var brukt på noe bryggegreier eller hva du skreiv lengre oppe pluss at den er svart er det nok PEH du har holdt på med.....

 

Normalt sett så skal produsenten av fangeren gi deg rikig tråd ettersom det er mye forskjelige tilsatsstoffer/fyllstoffer. Så hør enten me firmaet du kjøpte fangeren av eller ring vink.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jah.. hehe er ikke så flink til tysk så rieger er det ingen vits i å ringe;P hehe men skal snakke me styling-tech i morgen.. kjmpetrivelige karer så det ordner seg vel.. kan jo også dra dit en tur å få di til å ordne det;P men takk for hjelpen;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke noe gamlelt Rieger plast liggende? skjær deg noen remser av det og bruk det.

Slik bruker iallefall jeg å gjøre det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åsså bruke varmepistol eller noe mener du?? har tengt på det og men er jo lettvindt med slik extruder ting;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loddebolt også er det mange som bruker..... bare for og få det sammen....

 

Men slik jeg forsto på deg skulle du fylle ett hull og da er det lett og veldig bra med extruder om du har riktig tråd :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åsså bruke varmepistol eller noe mener du?? har tengt på det og men er jo lettvindt med slik extruder ting;P

 

Ja jeg bruker bestandi en litt "påkosta" varmlufts pistol, eller det er nok egentli en sveise pistol.

Bilde 006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loddebolt også er det mange som bruker..... bare for og få det sammen....

 

Men slik jeg forsto på deg skulle du fylle ett hull og da er det lett og veldig bra med extruder om du har riktig tråd :P

 

ja jeg gidder ikke å bare gjøre det sånn hallveis og på billigvis.. så blir nokk å høre med styling-tech om sveisetråd;P så håper jeg det blir bra:D men hvis ikke får du til å skaffe tråd til meg??:D betaler selvfølgelig det det måtte kåste: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg bruker bestandi en litt "påkosta" varmlufts pistol, eller det er nok egentli en sveise pistol.

 

ja den var ikke dom..: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg gidder ikke å bare gjøre det sånn hallveis og på billigvis.. så blir nokk å høre med styling-tech om sveisetråd;P så håper jeg det blir bra:D men hvis ikke får du til å skaffe tråd til meg??:D betaler selvfølgelig det det måtte kåste: smil :

 

skal ta en titt i hyller og slikt på jobben og se hva morro jeg kan finne så skal jeg si ifra om det blir noe fangst.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ta en titt i hyller og slikt på jobben og se hva morro jeg kan finne så skal jeg si ifra om det blir noe fangst.....

 

åhh jah det har vært supert;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.