#1 Skrevet Januar 25, 2009 (endret) Prøvde å søke litt , men fant ikke noe konkret med samme problem... SÅ , problemet gjelder 91mod 90 quattro 20V , med 3B motor : Under en liten kjøretur i dag begynte varsellampa for kjølevann å blinke konstant. Fulgte med temperaturen og så den ikke gikk opp , så jeg tok sjansen på å kjøre hjem da jeg var bare 1,5km unna. Regna med at det var lav vannstand i trykktanken... Men neida...... , normal vannstand. Stoppa bilen , lot den hvile i ett par minutter. Og når jeg starta , var lampa borte i ca 10 sekunder Men så begynner den å blinke konstant igjen... (slik er det ved hver oppstart.... lampa kommer etter ca 10 sekunder) Kjente litt på slangene , men ikke noen av dem var unormalt harde eller varme (som de gjerne blir ved defekt toppakning) Og bilen holdt fin tempratur mellom 80-90`c...... , jeg lot den stå å gå for å se om vifta starta , og det gjorde den på på litt over 92`c -Ingen tegn til misfarging i oljetopp eller vann heller , og ingen lakkasjer å se... -Ingen bobbler å se i trykktanken (som det gjerne blir ved deffekt toppakning) -ikke noe ujevn gange , eller ulyder... -ingen spesiell lukt fra fks kjølevannslekasje -Den er like lettstarta som før... Så mine antydninger er at det er en el feil? -Prøvde å ta av kontakten under trykktank , men ingen endring.... -Og tok av den lille 2 pola kontakten på vannrailen , men ingen endring da heller.... (Jumpa" ingen av de kontaktene... da jeg er litt usikker på virkning...) Har ikke rørt multifunksjon tempgiver`n på vannrailen..... Forøvrig: Ikke noe tullkjøring , helt rolig søndagstur , hadde nesten ikke overtrykk før rett før dette skjedde.... Da jeg skulle gasse litt på ei flate... lå i 3gir på rundt 3000rpm.... , da fikk jeg ikke fullt ladetrykk (fikk maks 0.9bar) og det var veldig ujevnt.... Jeg antok at det var trykklekasje på ei av koblingene mine.... så jeg tok det fint videre... Men så begynte dette 10min senere.... Noen som har tips til videre feilsøking? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2009 Feil funnet Etter å ha snakket med el kyndige Multifunksjons tempgiver er deffekt..... , dermed blinkende lampe , og bilen går i nødmodus. Derfor ikke fullt ladetrykk .... og 0.3bar høyere ladetrykk i nødmodus enn normal nødmodus grunnet strammere wastegatefjær Fy Faen jeg er flink 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2009 Feil funnet Etter å ha snakket med el kyndige Fy Faen jeg er flink 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2009 Skulle akkurat til å foreslå det samme Hadde samme problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...