Er golfen min utsatt for rust?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på om karosseriet på Golf IV er galvanisert? Har ikke sett noe rust på bilen ennå, ikke overflate eller karosseri. Men jeg lurer på om jeg skal gå for tektylering uansett.

 

Bilen er en 98 mod Comfortline og har vært på ramsalte nord-norske veier alle 200K kilometerne.

 

Er forresten galvanisert stål rustfritt?

 

Takk for svar : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karosseriet er helgalvanisert, og nei, det er ikke rustfritt.

Så lenge du er nøye med å vaske og reparere lakkskader, så skal det mye til at bilen ruster vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følge med på steinsprut og diverse.. men tectylering er ingen nytte på disse. men som skat så er lakkskader litt skummelt for blir det hull i galvaniseringen så er det vanskelig å få kontroll over:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følge med på steinsprut og diverse.. men tectylering er ingen nytte på disse. men som skat så er lakkskader litt skummelt for blir det hull i galvaniseringen så er det vanskelig å få kontroll over:S

 

At "Tectylering" ikkje har nåken nytte på disse bilene stemmer nok ikkje, eg meiner det at i norge burde alle nye biler blitt understellsbehandla ifrå dag 1, men det vil jo ikkje forhandlerene, då får jo ikkje dei solgt like masse biler!

Men at golf 4 er et hav framfor f.eks golf 3 når det gjelder rustbeskyttelse er vel ingen hemmelighet!

 

Å behandle ein bil som er gått 200k vil jo hjelpe så lenge den ikkje allerede er rustangrepet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men om det ikke er rust på bilen nå, så kommer det sikkert ikke til å bli noe særlig, og heller ingen hull før du sikkert har solgt den igjen.. om 3-5 år så får man kanskje rundt 20- 30tusen kr for en slik bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men at golf 4 er et hav framfor f.eks golf 3 når det gjelder rustbeskyttelse er vel ingen hemmelighet!

 

Selv Golf 1 og 2 er et hav fremfor Golf 3 når det gjelder rustbeskyttelse, her stiller nemlig Golf 3 i en særklasse. Værre rustbil fra VW skal man lete lenge etter!

 

Men ja, VW introduserte galvanisering fra Golf 4, Passat 3B og Polo 9N

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.