#1 Skrevet Januar 25, 2009 sliter fremdeles med at motoren fusker når bilen er kald,spesielt mellom 2-3k omdreininger,da kan turtallet hoppe 1k omdreininger,men pleier og hoppe mellom 200-600 omdreininger,til motoren blir skikkelig varm,da går den som normalt. skulle sjekke pluggene mine her om dagen,da fikk jeg se noe merkelig,3 av 4 plugghullene hadde olje i seg,spesielt den som var nermest fronten,der badet pluggen bokstavelig i olje. skrudde ut pluggen,for og få vekk oljen,men et par dager senere så var det like mye olje i plugghullet igjen. kan det være at dette forårsaker fuskingen?og ettersom det kommer olje ned i plugghullene,så da er det vel toppakningen min som har gått? oljen som er i oljelokket er som den skal sort,bruker ikke noe vann,og ikke ryker det noe spesielt heller av bilen,og bilen drar som den skal(untatt når den fusker da,da er den håpløs å få opp farten med) skal ha bilen på verksted i morgen kveld,da skal en feilsøke litt. men frykter at dette blir dyrt. kan nevne at motoren er en 2.0 16v på 140hk(samme som i competition?)som har gått ca 270k har søkt på delebasen til billopphuggerne i norge,og ingen har denne motoren,noen steder man kan få tak i denne motoren? eller burde jeg bare kjøpe en annen bil?har ikke lyst til og bruke 20k igjen på den nå,brukte 20k på forige eu kontroll,for og skifte mye slitedeler,+ ny radiator. bilen er en 10 års jubilleumsmodel for quattro. noen tips til hva jeg burde gjøre?ettersom jeg ikke kan skru,så må uansett alt skje på verksted,og det er jo veldig billig: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...