#1 Skrevet Januar 25, 2009 Jeg vurderer å kjøpe meg en A4 eller A3 2.0 FSI 150hk. Vil ha litt mer guff en 1.6 og ingen diesel-during. Noen som kan eller vet om disse motorene? Er de bra? Svakheter? Alle tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2009 Ingen som vet noe om disse motorene?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2009 Har ikke hatt noen problemer med min. Hovedproblemet er vel at de fleste synes 1,4L TSI motoren er bedre. Denne har noe mer effekt og marginalt lavere forbruk. Er dog ikke noe problem å komme godt ned på 0,5-tallet på langkjøring med min. Eneste jeg synes, er at av og til kan det føles ut som den ikke justerer kamtiden med det samme du gir maks på min. Motoren i fatterns Passat virker noe hissigere enn min, men det kan ha med gearing og gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2009 Det var et innspill, takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 27, 2009 Kjøreegenskapsmessig blir kanskje 1.4 litt bedre med totalt lavere vekt og bedre vektfordeling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2009 Hei, Jeg har hatt en A3, 2.0 FSI. Utrolig bra motor, med tanke på trekk og bensinforbruk. Aldri hatt noen problem med det. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2009 fattern har hatt en 1.6 fsi i en a3 sportsback, det var en trasig motor. man trengte alt for høyt turtall for at motor skulle yte noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 27, 2009 Har Golf 2.0 fsi syns den motoren er sterk! På lang kjøring går den på ca 0.6! Ikke hatt noe trøbbel med den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2009 Ryktes at de motorene bruker en del olje og at de ryker? stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2009 Tipper jeg fyller maks en liter olje mellom skiftene, hver 30000 km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2009 Det er ikke mer enn normalt det Flere med synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2009 Skulle du ikke ha en maskin uten diesel lyd da ?? FSI hamrer og slår, og høres ikke akkurat ut som en veljustert bensinmotor. Min 2.0TFSI knatrer i alle fall en del på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 28, 2009 Min høres ut som diesel akkurat det første sekundet etter den har startet, ellers går den stille 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2009 Tviler på at disse motorene kakler som en diesel hele tiden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 28, 2009 Flere synspunkt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 2, 2010 Eg har 2.0 fsi eg og... Og det ligger noe i det med diesel lyd... Det høres ut som en diesel når man starter, og står i ro med motor i gang ... Men, motoren yter veldig bra... og har veldig fin lyd ved høye turtall (da er det ikkje dieselyd) Har kjørt min 12000 km. på 4-5 måneder. 5000 av de på 14 dager. Og syntes motoren virker utrolig bra.. Bruker ikkje olje.. men, dette med Diesel lyden plaget meg .. Trodde det var noe gale ... Men, de skal være slik.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 2, 2010 hatt 2 stk a4 med 2.0fsi 150hk med motorskift pga ras i kamkjede justering sisste 14 dagene på jobben. Ikke ukjent med oljeforbruk heller. syntes personlig motoren er fin å kjøre på de som er i orden. Ganske sjelden motor på audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 2, 2012 Noen flere som har erfaring med 2.0 FSI? Vurderer Passat med denne motoren. Viss jeg har forstått riktig så er det regkjede på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...