#1 Skrevet Januar 25, 2009 Jeg må flytte noen pinner (eller hva enn dem kalles) fra en original kobling. Altså skal de fargede kablene som går inn i denne gule koblingen flyttes om på. Men hva er trikset for å få ut kablene/pinnene/pluggene av denne koblingen? Hva skal til for å få dem løse? Sikkert noe triks her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2009 Jeg må flytte noen pinner (eller hva enn dem kalles) fra en original kobling. Altså skal de fargede kablene som går inn i denne gule koblingen flyttes om på. Men hva er trikset for å få ut kablene/pinnene/pluggene av denne koblingen? Hva skal til for å få dem løse? Sikkert noe triks her? Spesialverktøy fra Møller;) MÅ vel ikke ha det, men større sjangs for og ødelegge de uten, og det sklir rett ut og inn;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2009 Brukes det ikke spesialtenger til slikt? Edit: Litt sen der:p Jeg har flytta om på et par slike men de er av gamlere type og der ser det noe enklere ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2009 Spesialverktøy fra Møller;) Ja, tenkte det... men må da være mulig uten Skulle så gjerne ha byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2009 hvis det er som på vanlig pin, så er det sikkert en slags mothake på sideveggene av hver enkelt plugg... så hvis du ser på pluggen, ledninger fra deg.. så mener jeg at du skal kunne stikke noe tyn noe på venstre side av hver enkelt pin, får og presse inn den haken som stikker ut.... hvis du skjønner....??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2009 hvis det er som på vanlig pin, så er det sikkert en slags mothake på sideveggene av hver enkelt plugg...så hvis du ser på pluggen, ledninger fra deg.. så mener jeg at du skal kunne stikke noe tyn noe på venstre side av hver enkelt pin, får og presse inn den haken som stikker ut.... hvis du skjønner....??? Slik ser pluggen ut... akkurat så en synål går inn. Ikke mye rom å spille på der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2009 Slik ser pluggen ut... akkurat så en synål går inn. Ikke mye rom å spille på der. Jeg ville ventet til imorgen, og stikket innom Møller og lånt det verktøyet du trenger.. Utrolig lett og ødelegge pinnene der hvis du er uforsiktig/ikke rett verktøy.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2009 bruk en binders, det har jeg gjort mange ganger mulig du må "avisolere" den ytterste delen hvis du har binders med sånn gummigreier på Du må kjøre den inn fra "fremsiden" og prøve å treffe den mothaken som er nevnt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2009 Jeg holdt på med nåler, tannstikker og div annet og fikk det til til slutt. Men absolutt ikke laget for enkelt å flyttes på de der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2009 jeg sier det igjen : BINDERS fungerer perfekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2009 jeg sier det igjen :BINDERS fungerer perfekt. Tror binders er for stor her... Når du sier fremsiden så mener du den siden som ikke har kablene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2009 Kjøp et av (eller alle) disse tre verktøyene, så kanskje du får det til å funke. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=144314 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=144312 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=145757 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 25, 2009 hmmm... ser litt mer på koblingen nå, går nok kanskje ikke med binders nei (jeg har brukt binders på navi koblingene, de er nok litt større) Er du sikker på at koblingen ikke kan "åpnes"? Den ene på RNS-E som har så små pin'er som denne du har her, kan en holde inn et par steder og så åpner du den. Og så ligger pin'ene klar til å ta ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 25, 2009 Er du sikker på at koblingen ikke kan "åpnes"? Nei, den er solid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 25, 2009 jeg har brukt en gaffel med en tann som jeg har slipt ned på kontaktene i 3ern men den er nok litt for grov her ser jeg. det siste settet fra biltema som ble listet opp her burde duge til det meste tror jeg. ellers så blir det å ta en tur innom møller da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 25, 2009 Fikk det til... Forsiktig dytte inn pinnen i front og lirke den ut så kom den til slutt. Takk for all hjelp... endelig har jeg lys i knappene på nye rattet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...