Anbefalte innlegg

Skal lakkere calipperne på rs2'en, og da lurer jeg på hvilken lakk jeg skal bruke?

Ikke nevn hammerlakk da dette er laaaangt ifra finishen jeg vil ha på resultatet.

Tror det står imellom pulverlakk og vanlig lakk. Må ha klarlakk utapå det røde for at klistermerkene skal sitte!

Tror også de blir glass/sandtblåst for å fjerne gammel lakk, må jeg da ha grunning å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lakkere calipperne på rs2'en, og da lurer jeg på hvilken lakk jeg skal bruke?

Ikke nevn hammerlakk da dette er laaaangt ifra finishen jeg vil ha på resultatet.

Tror det står imellom pulverlakk og vanlig lakk. Må ha klarlakk utapå det røde for at klistermerkene skal sitte!

Tror også de blir glass/sandtblåst for å fjerne gammel lakk, må jeg da ha grunning å?

Mine ble sandblåst av en kompis.

Leverte de deretter til et verksted som pulverlakkerer. De blåste de ennå litt nøyere, vasket og maskerte deretter stemplene. Tror ikke det ble brukt noe grunning.

Jeg ba de om å legge litt ekstra blank glans i sortfargen og resultatet ble bra.

Kjøpte nye merker fra en på forumet her og de sitter bra. Har ikke noe klarlakk over.

Betalte forresten bare 300 kr for denne jobben på 2 frem-calippere.

Ps: Men du ser at jeg klarte å slå av ett lite flak av lakken i det jeg skulle prøve diverse felger..:P

Jettan25maiogPorschebremsemonter-3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å levere caliperene til en lakkerer, og så lar du han gjøre jobben. Jeg lakkerte mine selv med 2k lakk og klarlakk, det ble bra det, men med tanke på hvor lang tid jeg brukte på jobben og at jeg brukte 1700kr på lakk-bokser, så hadde jeg mye heller valgt å latt en lakkerer tatt jobben. Bare gi han Porsche merkene og si hvordan du skal ha det.

Samtidig anbefaler jeg deg å totaloverhale calipere. Det vil si, bytt stempler med pakninger og hele pakka. Det er noe ordentlig søl og gjøre denne jobben, så da er det veldig kjekt å gjøre det før man evt. lakkerer caliperene.

BTW: Jeg kjøpte nye calipere til min RS2 på møller og de er ikke pulverlakkerte! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får høre rundt med lakkerere hva de tar for jobben!

Har rep. kit på bestillingslisten, og du anbefaler at jeg bytter pakninger osv. før jeg lakker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.