Montert RS4 ratt i min A4. Fin Fint.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt dette liggende en stund så tenkte jeg måtte få det montert.

Selvfølgelig ikke noen funksjon i knappene, men hadde de ikke før heller så savner ikke noe.

Rattet er helt fantastiks å se på og holde it. Eneste minuset er å sette seg i iskald bil å ta i den delen som er alu.........

 

Men men vet det er en til her som har montert dette rattet...Hvis du er der ute, hvordan fikk du lys i knappene? Og hvordan kan man ta ut RS4 merket?

RS4ratt2.jpg

RS4ratt.jpg

 

Har nå mitt gamle ratt til salgs til høystbydende. Gull for de som har TIP og ønsker gir på rattet. :)

DSC00917.jpg

DSC01118.jpg

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig...

Ser på ebay at man kan kjøpe "s6" rattemblemer for å bytte ut de gamle, så tror nok det grå på rs4rattet ditt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello!

Har prøvd å fjerne fra s-line rattet å der er det bare å bende det ut. Men må RS4en så sitter det i metallet og ikke bare i skinnet. Har ikke lyst å bryte på det og lage stygge merker i ratt og merke. :P

Får se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde av aludelen nede på rattet og tok ut RS4-merket den veien. Sitter i noen små skruer på baksiden.

Merket sitter i noen små mothaker. S-Linemerket limte jeg på med dobbeltsidig tape.

 

Lys i knappene fikk jeg med en gang når alle ledninger var koblet sammen. Det får ikke du pga. du ikke har multiratt fra før. Det er en egen ledning inne i originalrattet som du ikke har som går til multiknappene for at de skal fungere og som samtidig gir lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høystbydende ja...

Hva ser du for deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde av aludelen nede på rattet og tok ut RS4-merket den veien. Sitter i noen små skruer på baksiden.

Merket sitter i noen små mothaker. S-Linemerket limte jeg på med dobbeltsidig tape.

 

Lys i knappene fikk jeg med en gang når alle ledninger var koblet sammen. Det får ikke du pga. du ikke har multiratt fra før. Det er en egen ledning inne i originalrattet som du ikke har som går til multiknappene for at de skal fungere og som samtidig gir lys.

 

Hei Inge! Stemmer det var du som hadde samme ratt ja. :)

Har prøvd å dele den nederste delen, men turte ikke bryte så mye. Fant 2 skruer og fjernet de, men satt fortsatt sammen....??? Noen tips.

 

Den kabelen som du har henter den strøm fra en egen utgang på rattstammen eller kommer det en ekstra kabel ut fra den gule\lilla kabelen? Så er det bare hvem som krasjer først for å få verifisert at airbaggen faktisk funker. Sjekket opp i ETKA og er i allefall samme kontrollmodulen i A4 B7 som i RS4. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høystbydende ja...

Hva ser du for deg?

 

Hmmm...Ja si det. Tror nok ikke jeg lar det gå for noe under 3000,-..Har du tiptronic?

Rattet er nydelig. Tykt perforert skinn og gjør seg med de børstetstål kantene. :)

Bare send meg en PM hvis det kan være aktuelt.

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Inge! Stemmer det var du som hadde samme ratt ja. :)

Har prøvd å dele den nederste delen, men turte ikke bryte så mye. Fant 2 skruer og fjernet de, men satt fortsatt sammen....??? Noen tips.

 

Den kabelen som du har henter den strøm fra en egen utgang på rattstammen eller kommer det en ekstra kabel ut fra den gule\lilla kabelen? Så er det bare hvem som krasjer først for å få verifisert at airbaggen faktisk funker. Sjekket opp i ETKA og er i allefall samme kontrollmodulen i A4 B7 som i RS4. :)

 

Det er de 2 skruene som må ut. Aludelene er da delt i to men sitter ennå litt nesten som limt.

 

Den ledningen som går til knappene på rattet er en egen i tillegg til den som er til airbaggen. Ikke noen ekstra fra gul/lilla.

 

Kontrollmodulen er som du sier den samme men det er forskjell på en styreenhet som sender signaler til knappene på venstre side på rattet.

 

BTW. Jeg håper jeg aldri finner ut om airbagen virker eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kobla airbagen på RS4 rattet mitt rett på. Har aldri fått opp noen feil meldinger, hadde også bilen inne hos Møller i desember. De fant ikke noe galt da den var der. For jeg mener at vis det skulle vært noe galt, burde det ha kommet opp en feilmelding på vag-com eller i kjørecomputeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kontrollmodulen er som du sier den samme men det er forskjell på en styreenhet som sender signaler til knappene på venstre side på rattet.

 

BTW. Jeg håper jeg aldri finner ut om airbagen virker eller ikke.

 

Var kontrollmodulen til Airbaggen jeg mente. Når den er lik vil jeg tro at det er samme oppbyggingen på airbaggen. :) Satse på at vi alldri finner det ut hvis du skjønner. :)

 

Skal prøve igjen å dele den nedre delen. Noen tips? Brukte du bare hendene eller pryet du den opp med noe?

 

Har også VAG-Comet airbaggen for å sjekke om det kom opp noen feilkoder, men det gjorde det ikke så vil tro at alt er i skjønneste orden.

Møller hadde jo en kampanje her nå der de solgt TT rattet som en oppgradering til A4 B7 så skal no k være greit. :)

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stilig mod :) trur nok airbag burde funke siden du ikke får noen meldinger som indikerer at den er ute av drift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har TIP. Lurer på om hendlene vil fungere direkte ved montering? Er det kun litt Vag Com koding som må til eller må jeg trekke ledninger? Jag har Multifunk på mitt, men det kan vel flyttes over?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av kablene for å få lys.

I den sorte 6pins kontakten som er festet i ratter er det + på pinne 2 og minus på pinne 3. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har TIP. Lurer på om hendlene vil fungere direkte ved montering? Er det kun litt Vag Com koding som må til eller må jeg trekke ledninger? Jag har Multifunk på mitt, men det kan vel flyttes over?

 

Hello Ronny!

 

Mener å ha lest at hvis man har TIP så kan gir på ratt benyttes med litt VAG-Com koding. Noen som kan verifisere.?

Sikkert fullt mulig å flytte MF over uten at jeg skal banne på det.

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello Ronny!

 

Mener å ha lest at hvis man har TIP så kan gir på ratt benyttes med litt VAG-Com koding. Noen som kan verifisere.?

Sikkert fullt mulig å flytte MF over uten at jeg skal banne på det.

 

E

 

Er det et A4 ratt i utganspunktet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope dette er en A3 ratt faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope dette er en A3 ratt faktisk.

 

Ok, så da er det i utgangspunktet DSG padler. Hvis det funker på Tip'en i min A4, så blir det nok TT ratt med MF istedet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok er det noe forskjell der? Så du mener de ikke vil passe på A4en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok er det noe forskjell der? Så du mener de ikke vil passe på A4en?

 

Det er det jeg ikke vet.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.