Defa Warmup i Golf V 2.0 TDI. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om det er noen som har montert inn full Defa Warmup-pakke i denne type bil. Dvs. Kupevarmer,Batterilader og motor/blokkvarmer.

Vet at på denne type motor, skal det være et varmeelemet på bunnpanna. Har hørt at dette ikke er så effektivt som slange og motorblokk varmer. Noen med erfaring.

Gjerne om steder som evt. monterer dette til em grei pris i Akershus/Oslo område.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller har fastpriser på dette som er grisebillig i forhold til timene det faktisk tar å montere... har det på audi der jeg jobber allefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grisebillig.

Hva legger du idet?

Har du noe ca.pris?

Forførte meg med en lokal her i område, og de ville ha ca.Kr.4000.- - 5000.- for bare jobben.

Har brukt de før til montering før i en annen bil (VW), men da var det klart billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk montert full Defa pakke på A4n for to år siden, da kostet dette 8000 inkl montering.

Er ikke helt fornøyd da timeren ikke funker som den skal, den slår seg på bare når den vil : bh :

Veldig kjedelig dette når jeg skal på jobben i minus 20 og varmeren har ikke funka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMP..

Noen med noen erfaringer eller tips.

Hilsen Svein G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei jobb dette.. ca. 2timer montering med slangevarmer, aldri montert med fjernstyrt timer før men skal ikke være så mye ekstra jobb..

Du klarer fint og montere det selv, hvis du vil;) Med klubbrabatt på f.eks mekonmen o.l havner du nok på ca. 2-2500kr for Defa WarmUp 2, dvs. Motor/Kupevarmer. Defa 3 koster ca. 4000kr i deler mener jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert et par defa warmup pakker, dog ikke i golf v men i tiguan og passat 3c med 2.0tdi

der ble det montert vannvarmer.. her helt greit å montere, men tar litt tid.. men ikke umulig å gjøre det selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor/blokkvarmer (varmer bunnpanna tror jeg) koster ca 2700 ferdig montert hos Albjerk Bil i Lier.

Monterer på begge bilene neste uke.

Å varme vannet er vel for brukerens velbehag, å varme olja er for motorens velbehag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken løsning det er på den nye 2.0tdi CR motoren?

Vannvarmer eller oljevarmer?

Tenkte å montere største DEFA pakken på golfen, men oljevarmer var jeg ikke helt fornøyd med på A4'en:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller har fastpriser på dette som er grisebillig i forhold til timene det faktisk tar å montere... har det på audi der jeg jobber allefall

Kan vel ikke ta lang tid å montere den blokkvarmeren fra Defa? på 2.0Tdi......men tilbudet på 2650kr er sikkert ok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle Møller butikker skal ha dette tilbudet på vinter kampanjen sin...3 pakker, 3 priser.. :)

Grei jobb dette.. ca. 2timer montering med slangevarmer, aldri montert med fjernstyrt timer før men skal ikke være så mye ekstra jobb..

Du klarer fint og montere det selv, hvis du vil;) Med klubbrabatt på f.eks mekonmen o.l havner du nok på ca. 2-2500kr for Defa WarmUp 2, dvs. Motor/Kupevarmer. Defa 3 koster ca. 4000kr i deler mener jeg..

Hvis du finner en mekanker som kan montere defa3 pakke på en ny(ere) bil på 2 timer da burde han få premie ;) Er en kurant jobb ja, men det tar mere enn 2 timer!

Kan vel ikke ta lang tid å montere den blokkvarmeren fra Defa? på 2.0Tdi......men tilbudet på 2650kr er sikkert ok :)

Er en relativ omfattende jobb med alle deler som inngår i pakke 3...Møller bilbutikker taper penger på den pakken...

Erfaringer på nettopp Golf V har jeg ikke selv men jeg har hørt fra flere kunder at de er fornøyde med effekt og bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte kun på motorvarmeren jeg da....ikke komplett pakke. Pakke 1 er vel den billigste til 2650;-, kun motorvarmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å montere kun kontaktvarmeren og ledning ut til fanger tar ikke mer enn en 1/2 time.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenkte, men lite ledige timer hos møller for tiden ;) Gidder ikke selv, siden jeg ikke kommer skikkelig under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med bunnplata, puss rent et lite område på bunnpanna der varmer skal sitte.

Feste varmeelement med medfølgende bolt.

Trekk kabel med mini-plugg frem i fanger eller annet valgfritt sted.

Enkelt og greit.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med bunnplata, puss rent et lite område på bunnpanna der varmer skal sitte.

Feste varmeelement med medfølgende bolt.

Trekk kabel med mini-plugg frem i fanger eller annet valgfritt sted.

Enkelt og greit.

:)

Er vell slangevarmerpå 2.0tdi PD vell?

Iallfall det jeg har montert tidligere. Finnes flere typer kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa har kun oljevarmer til den ifølge nettsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa har kun oljevarmer til den ifølge nettsiden.

Ja, Sorry, blanda visst med CR motor;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaffeltruck kan jo brukes som bukk.....prøve i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.