#1 Skrevet Januar 29, 2009 Noen som kan svare på dette? Jeg lurer på om jeg kan ha et turboras i vente.. Har over noen dager lurt på en undertone fra det jeg tror er turbo`n det er en svak hylende lyd, helt paralellt med den vanlige hvislelyden. Lyden kommer bare når motoren er kald, bedrer seg etterhvert .. og den blir også nesten borte etter ca 2000 rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2009 Noen som kan svare på dette? Jeg lurer på om jeg kan ha et turboras i vente.. Har over noen dager lurt på en undertone fra det jeg tror er turbo`n det er en svak hylende lyd, helt paralellt med den vanlige hvislelyden. Lyden kommer bare når motoren er kald, bedrer seg etterhvert .. og den blir også nesten borte etter ca 2000 rpm Nå har jeg lite greie på symptomer etc på slike turboer.... Men om det var min ville jeg iallefall sjekket oljetilførsel for å være sikker.... Oljen blir jo som kjent litt tynnere når den blir varm (Avhengig av viskositet så klart;)) Så kanskje er det en restriksjon i oljetilførselen?? Bare et skudd ut i lufta altså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2009 Kan det være at det er et lite hull i IC eller noen av IC rørene? Og når bilen blir varm så utvider materialet seg litt og tetter igjen hullet. Nok et skudd ut i luften... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2009 Kan det være at det er et lite hull i IC eller noen av IC rørene? Og når bilen blir varm så utvider materialet seg litt og tetter igjen hullet. Nok et skudd ut i luften... Uansett et bedre skudd enn vådeskuddet mitt:p Jeg hadde faktisk problem med et av klipsene i overgang mellom slange og plastkanal på trykkside rett etter at jeg kjøpte bilen, og da "ulte" det litt mer ved kald motor enn varm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2009 Uansett et bedre skudd enn vådeskuddet mitt:pJeg hadde faktisk problem med et av klipsene i overgang mellom slange og plastkanal på trykkside rett etter at jeg kjøpte bilen, og da "ulte" det litt mer ved kald motor enn varm... Jeg hadde også noe lignende på min her i høst. Da var det en slangeklemme som var litt løs nede ved IC. Tok og strammet den og da var lyden borte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...