#1 Skrevet Januar 29, 2009 Har hatt ett problem med s-twåan ei periode. Det kommer omtrent kun når den er kald, eller stått en stund! -Jeg får ikke opp turtallet før etter en stund -Må som regel starte bilen 3-4 ganga før "den kommer seg" -Grenrør/eksoshus etc blir RØDGLØDENDE av å til -Den nyser på en måte når jeg prøver å få opp turtallet Dette skjer IKKE alltid, men som regel. Hva kan dette være? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2009 Prøvd å bytte bensinfilter, plugger, sjekket kondens i tanken, fordelerlokk og rotor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2009 Jeg kan tenke meg det er noe feil med hjerne eller mappinga. Det at den er sur når den er kald. Og det at grenrøret blir varmt er jo enten for mye tenning eller for lite bensin. Når den står på tomgang/liten belastning bruker den jo andre sensorer enn ved full gass. Må nesten være der problemet ligger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2009 Tatt ut feilkoder? Periodisk feil MAF/dårlig kontakt ledningsnett MAF? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2009 (endret) Takker for svar! Har litt teorier sjøl også, men kjekt å lufte problemet her også i tilefelle noen har vært borti dette før. Skifta LMM & Lambdasonde.. Har vært borti tanken på teorien din Frank, men håper ikke det er det:p Lite lyst å mappe opp igjen hjerna rett før salg, hehe! Men att det er for LITE bensin har jeg ikke noen tro på, må jo vel heller være for masse? Rune: Nei, men skal teste en annen rotor/fordelerlokk! PS: Feilkoder skal leses av ganske kjapt Fleire innspill? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2009 Prøv coilen Vært borti samme feil på en sugemotor...der ble eksosen rødglødene...bytta coil og alt bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2009 tja.. den gangen jeg hadde motronic gikk den av og til også litt lumsk, jeg også fikk glødene turbo og grenrør uten serlig belastning samt at den ga tidligere ladedrykk.. dette som et resultat av for sein tenning. jeg byttet spjeldsensor på den, og etter det var den i form igjen:) Husker / skjønner ikke helt sammenhengen, da dette er noen år siden nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2009 har troa på for sein tenning jeg og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2009 modulfeil el regulatorfusk som skaper lav tenning fører til rødglødende eksosmanifoil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...