#1 Skrevet Januar 29, 2009 Hui Noen prøver å innbilde meg at Short Shift (i dette tillfelle fra Dieselgeek på en S3 1.8T 6 trinns) sliter på girkassen, noe jeg har vanskelig ved å skjønne. Hva sier dere? Ja eller nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2009 Skjønner ikke hvordan den skal kunne slite på girkassen Kjørte selv med shortshift på min gamle, men er jo umulig å si hvor mye mer eller mindre den hadde blitt slitt uten shortshift. Eneste er jo at den øker faren for å bomgire Blir fort litt ivrig når man girer så tight og fint skjønner du.. Men det er ikke shortshifteren sin feil at man bomgirer av og til, skyldes heller at man er enten litt sløv eller litt for ivrig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2009 (endret) Shortshift korter jo bare inn sjalte og velger-mekanismen. Så nei, om jeg tør svare Edit: Sjalte og Velger-mekanismen forblir den samme, men "bevegelsen" til girspaken blir kortere.. (Gjekk litt fort i svingene her) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2009 Skulle være noe med at man strammer opp wiren til et absolutt maksimum og dermed skulle slitasjen komme...dette er altså ikke noe jeg finner på, mener eller har belegg for å mene men en som påstår det Mikael skal du ha det på den nye (altså fra DieselGeek igjen)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2009 Kanskje den kortare vandringa på girspaken vil gjere at girskiftet vil bli utført raskare. Det gir synkroniseringsringane mindre tid til å gjere jobben sin, og kan derfor bli fortare utslitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2009 Mener jeg har lest at man slitere fortere på syncroniserings ringene ved bruk av Short Shift,man girer fortere ved litt "aktiv" enn uten shortshift. Men jeg brukte på B5`n utan at jeg merket noe mer enn raskere girskift. Edit: Lars var før meg her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2009 Skulle være noe med at man strammer opp wiren til et absolutt maksimum og dermed skulle slitasjen komme...dette er altså ikke noe jeg finner på, mener eller har belegg for å mene men en som påstår det Mikael skal du ha det på den nye (altså fra DieselGeek igjen)? Skal ha det på den nye når dollaren kommer ned på litt mer lommebokvennlig nivå ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2009 Skal ha det på den nye når dollaren kommer ned på litt mer lommebokvennlig nivå ja Copy that! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...