Mangelfull ledningsnett!!!

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg min Først Audi, og er meget stolt av å kunne kjøre rundt i en flott og nyere bil. Jeg eier en A4 1,8T 2001 mod. Mitt sp. her er at jeg har høytalere forran og ser at det sitter like høytalere bak i dørene... MEN...

 

Det er ikke noe liv i di.. jeg har skrudd ut spillern og der fant jeg fort ut at det kunn kom 4 ledninger fra høytalerene???? er det ikke noen der bak? må jeg legge nye ledninger selv? håper noen kan gi meg litt svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Anthonsen

Har nettopp kjøpt meg min Først Audi, og er meget stolt av å kunne kjøre rundt i en flott og nyere bil. Jeg eier en A4 1,8T 2001 mod. Mitt sp. her er at jeg har høytalere forran og ser at det sitter like høytalere bak i dørene... MEN...

 

Det er ikke noe liv i di.. jeg har skrudd ut spillern og der fant jeg fort ut at det kunn kom 4 ledninger fra høytalerene???? er det ikke noen der bak? må jeg legge nye ledninger selv? håper noen kan gi meg litt svar

 

Hmmm... Er det sånn bose anlegg er det egene forsterkere til de bak... Så da er det lite med kabler til høyttalere fram til spilleren derfra.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Olerud

Hmmm... Er det sånn bose anlegg er det egene forsterkere til de bak... Så da er det lite med kabler til høyttalere fram til spilleren derfra.....

 

 

Takker for info, hvis det er Bose så må jeg vel ha org. anlegget da eller?? for forann så er det vanvittig: rb : bra lyd.

Så i inst.boka at det var en slik Ekstrautstyrs liste med masse nr men det er vel kunn vw-audi verksted som kan tyde di tenker jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får overganger til vanlige spillere hos nesten alle som selger bilstereo. Funker greit da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Martin Olsen

Du får overganger til vanlige spillere hos nesten alle som selger bilstereo. Funker greit da.

 

Her er det ikke snakk om at ikke får brukt hvilken som helst spiller, det som er et problem er at det ikke er ledninger til høytalerne bak... enda det sitter høytalere i dørene bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er vel drevet fra en separat forsterker et sted, men signalet kommer uansett fra spilleren. Vet at Møller har slike overganger eller ledninger slik at du kan bruke en vanlig spiller. Kostet ca 300 til A3'en min mener jeg på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Sætremyr

De er vel drevet fra en separat forsterker et sted, men signalet kommer uansett fra spilleren. Vet at Møller har slike overganger eller ledninger slik at du kan bruke en vanlig spiller. Kostet ca 300 til A3'en min mener jeg på

 

Takker Kenneth skal sjekke Møller i morra. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om man skal ha bare sånn overgang fra den pluggen (gul?) og over til RCA, blir det vel dårlige signaler til forsterkeren? Dreiv med akkurat det samme her for litt sia og der skjøtet jeg inn på RCA plugger inn på de signalkablene så jeg kunne bruke de på signalutgangene på en vanlig spiller.. Men siden den orginale audi-spilleren opererer med høyere ut-signal enn andre uorginale spillere ble lyden dårlig.. Da må du få tak i en signalforsterker som du kjører signalet igjennom FØR det kommer bak til forsterkeren... Dette er vel kanskje ikke den beste løsningen men er vel den eneste løsningen om du skal bruke andre spillere vil jeg tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekke sikkert du har høytalere baki, hvet på passat så er det ekstra utstyr med høytalre baki, det som ser ut som høytalre i dørtrekka på bakdørene bare er deksler slik at det kan ettermonters men jeg hvet ikke om det er sånn på audi da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har mulighens rett, skal sjekke om det sitter høytalere der, men kjipt hvis det ikke er noe der.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor: Du trenger ikke ha Bose for at ledningene skal forsvinne bak c-stolpen ett sted.

 

Som jeg skrev i en annen tråd, så hjalp jeg en med samme problem i høst. Kablene fra høyttalerene samles under baksetet og går bak c-stolpen et sted.

 

Løsningen for oss var å trekke nye kabler til dørene, slik at orginalspilleren kan monteres igjen senere ved evt salg.

 

På den A4'en jeg gjorde dette, virket ikke ledningsnettet han kjøpte på Bjarne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Tor: Du trenger ikke ha Bose for at ledningene skal forsvinne bak c-stolpen ett sted.

 

Nei det er sant, men syns det bare var så rart siden det kunn er 4 ledninger (høytalerledninger) som er i ISO kontakten fra bilens ORG. ledningsnett.. det skulle jo ha vært 8 inn i ISO kontakten.. vel det hadde iverfall jeg syntes vært logiskt.. men begynner å lure på om jeg ikke har noen høytalere der bak, skal sjekke detta i morra.: rolleyes

 

Vet jo til 99,9 % sikkerhet at det ikke har vært tukla med bilen før jeg kjøpte den også.. en Mann på 57 år som har hatt bilen siden den var ny : fis :

 

ps. noen som vet hvor store høytalere det sitter i dørene??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å avslutte denne greia her da så fikk jeg sett at det IKKE : bh : er noen høytalere der bak.. shit.. men lurer på og sette inn noen der tenker jeg.. punktum finale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.