Passat 3b med 8,5/10x18"???

Anbefalte innlegg

Noen som kjører 3b med 8,5x18" ET13 og 10x18" ET20 ??? Eller noen som vet om det må valses mye?

og, evt dekkdimensjoner?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x18 ET20 blir kanskje litt vel breit. Kommer litt an på dekket da,men 225 på ti toms felg blir litt vel drøy strekk. Har selv kjørt med 9x18 ET35 med 255/35 dekk bake på min 3BG stv. som jeg bare går utfra har samme bakskjerm som 3B. Det gikk helt fint selv med 40 mm senk å smekkfull bil,men det var ikke så mye å gå på.

 

EDIT: Det var på uvalset skjermer jeg kjørte med 9x18 felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjører 3b med 8,5x18" ET13 og 10x18" ET20 ??? Eller noen som vet om det må valses mye?

og, evt dekkdimensjoner?:)

 

Ja du må valse MYE for å få disse hjulene under hjulbuen på Passat 3B/G. Og hvis man ikke senker så mye at hjulet er under hjulbuen så vil det se helt rart ut. ET13 og 20 er egentlig for lavt, "uansett" felgbredde.

 

Hvis man likevel insisterer på å gå igang med å tilpasse disse felgene, så ville jeg satset på 215/40 foran og 225/40 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x18 ET13 burde ikke være umulig fremme med litt valsing faktisk. Men som Runar sier,det må valses MYE !! Hadde ET25 på 8,5x18 med 225/40-18 dekk uten å valse fremme,senka 40mm pluss senkeskåler. Det gikk på håret.....så 12 mm til høres ut som mye valsing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei..takker for svar alle mann :)

Har lyst på felger med kant, og som bygger max ut i hjulbuene, noen som har tips på felgvalg? evt bilder?

17"-19"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen må da ha bilder, eller noe??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeoo,myye fint:) Har sendt pm til Morten ang "brukervennligheten" på Brock B1 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gamle med 8,5*18 foran ET 40 og 9,5*18 bak med ET 40 og 225/40-18 rundt om.

IMG_4843.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gamle med 8,5*18 foran ET 40 og 9,5*18 bak med ET 40 og 225/40-18 rundt om.

 

: rock : Naaaaays :) Og de heter,og koster hvor mye??: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger noen bilder av Passaten til han jeg kjøpte Porsche-felgene av. Det er en 3BG sedan men det er jo samme bilen i bunn og grunn da. Her er det 8,5x18 ET30 med 225/40-18 foran og 10x18 ET40 med 255/35-18 bak. Han hadde ikke valset noenting hverken foran eller bak.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=145981&highlight=porsche

 

 

Takker for link :) Da vet jeg noenlunde hvaslags ET som er mest optimalt for å unngå valsing..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for link :) Da vet jeg noenlunde hvaslags ET som er mest optimalt for å unngå valsing..: rolleyes
Tør ikke gi noen garanti for at det er samme hjulhus på sedan,stv,syncro eller 4Motion......;) Avbildet bil er fwd forresten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting,10x18 med det "riktige" innpresset er ikke så enkelt å finne. Som oftest 3-delte eller Porsche felger som har såpass høyt innpress. De Porsche-hjula jeg har til salgs er jo ET65 bak,blir ET40 med 25 mm adapter det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel finne noe som passer greit:) Om så går jeg ned til 17"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel finne noe som passer greit:) Om så går jeg ned til 17"...
17 toms på en 3B blir for lite på sommer i mine øyne,så hvis du skal på breie hjul bare for å ha på breie hjul så min. 18 tom iallfall.....men du får bestemme selv da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med Fivelstad'n her. 17" på 3BG gir sjeldent en veldig kul look, og da særlig ikke felger med kant, lav ET, høye dekksider og moderat senket bil. Brock B1 funket IMHO såvidt på Passaten til Øiamo nettopp fordi rulleomkrets var mindre enn originalt og bilen tilsvarende senket (type latterlig lav).

 

Bildet av A4'n under her viser hvilken look man kan ende opp med på 17" kombinert med lav ET, lite senk og donald-dekk. Nå som man har funnet opp både 18" og 19" dekk er det vel snart på tide og komme seg videre fra Brock B1 på store biler. :o;)

 

DSC_1029.jpg

 

9,5x19 ET35 rund baut er det du burde gå for mtp kant og felg langt ut i hjulbue på 3BG. :)

 

attachment.php?attachmentid=95103&d=1211

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5x19 ET35 rund baut er det du burde gå for mtp kant og felg langt ut i hjulbue på 3BG. :)

 

Med "wienervals" og innerskjermer festet med sikaflex da vel og å merke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock : Naaaaays :) Og de heter,og koster hvor mye??: klø :

 

de heter RH cup og har dessverre godt ut av produktsjon. jeg kjøpte de brukt og fikk de alt for billig.

 

senter på felgene er lakkert sort da disse orginalt er sølv.

 

når det kommer til hjulhusene så er de like på 3b uansett understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.