#1 Skrevet Januar 30, 2009 Etter en tids dårlig trekk-kraft på min -99 A6, (1.9 tdi) skiftet jeg i går LMM, og bilen fungerte fint igjen:), men i dag begynte den å kutte igjen: mad :. Når jeg starter, er den som den skal være, men etter bare noen minutter, så er det tilbake til dårlig trekkraft igjen. Er det LMM som kan være defekt, selv om denne er ny? Når jeg gir gass, girer den ned, men eneste som skjer er høyere turtall, og ingen effekt. Legger merke til at den ikke går opp til samme høye turtall som når ting er i orden. Setter pris på alle innspill. Skiftet også luftfilter i samme slengen, ellers er det ikke gjort noen ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2009 Har forøvrig prøvd å søke på dette, men kunne ikke finne noen tråder som gav meg rett svar... Har og hørt om en magnetventil ifm. turboen, kan denne være synderen? Noen som har bilde av hvor den sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2009 Var ute og kjørte en tur nå... Med det samme jeg starter, er bilen fin, men etter noen sekunders kjøring, er den dau.... Prøvde å slå av og på tenninga, så er den fin i noen sekunder igjen. Sjekket over slanger og sånt, og kunne ikke se noen feil. Men når den er ok noen sekunder ved å slå av/på tenning, kan det virke som at feilen er forbundet med noe elektrisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2009 Merker du noe forskjell om du napper ut kontakten inn på LMM da? Evt sjekket om det er kabelbrudd,helt inne ved denne kontakten? Hvis du har mulighet ville jeg fått tatt en VAGcom diagnose,så du ser om det dukker opp noen feilkoder der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2009 Var ute og kjørte en tur nå... Med det samme jeg starter, er bilen fin, men etter noen sekunders kjøring, er den dau.... Prøvde å slå av og på tenninga, så er den fin i noen sekunder igjen. Sjekket over slanger og sånt, og kunne ikke se noen feil. Men når den er ok noen sekunder ved å slå av/på tenning, kan det virke som at feilen er forbundet med noe elektrisk? Bilen går i nødmodus.Derfor fungerer den etter å hatt tenning av.Kan være de variable turbinene i turbo som sitter fast.De motorene der får små partikler i avgass som setter seg på turbinene når den kjøres på lave turtall.Så her er turbo til for å brukes.2-3 ganger i måneden trenger den å få kjørt seg hardt ut på 1-2-3 gir for å rense litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...