Anbefalte innlegg

har en kompis som lsiter med og finne feil på bilen sin...

etter et stopp på noen timer ville ikke bilen starte igjen, trodde først at bilen var tom for strøm, så den fikk starthjelp.... men uten resultat...

mistenkte at bensinpumpe var gåen siden startmotoren gikk rundt..

bensinpumpe ble sjekket og virket når man koblet strøm direkte på.

bensinpumperelee virker...

det er ingen gnist heller når man vrir om nøkkelen, akkurat som at det er noe som ikke sender ut signaler til diverse instanser i bilen...

mistanke er at det er noe feil med tenningsmodulen eller hjernen...

kan noen hjelpe???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann!

jeg har samme problem med bilen (c4v8) min, jeg har byttet både hjernen, tenningsmoduler, coiler, ledningsnett, plugger og pluggledninger. Neste plan er alle releene. releene slår, men bensinpumpa går ikke hvis det ikke kobles strøm direkte på pumpen. det tyder i mitt hode på at releene er gåene.

nå skal det sies at ledningsnettet har brent på bilen og jeg plages med å bygge den opp igjen. alt er nå koblet slik at det er strøm og jord og alt går dit det skal. jeg har ikke byttet releene ennå, vet ikke hvorfor... :P men de liker som kjent ikke pulverapparatet som ble brukt for å berge resten av bilen. Hvis du finner ut hvorfor du har problem må du gjerne vidreformidle det her sammen med en løsning så skal jeg gjøre det samme ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På s4 2.2 går i hvertfall ikke bensinpumpa før du drar bilen på starteren. Er ikke hallgiver som er deffekt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du finner ut hvorfor du har problem må du gjerne vidreformidle det her sammen med en løsning så skal jeg gjøre det samme ;)

skal si ifra hvis problemet blir løst...

mulig han kjører den inn på audi verksted for og finne feilen.. men har ikke så veldig lyst siden det kan fort bli dyrt :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På s4 2.2 går i hvertfall ikke bensinpumpa før du drar bilen på starteren. Er ikke hallgiver som er deffekt da?

skal få han til og undersøke den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes veldig ut som hallgiveren ja... Har en kompis med samme problem, og hos han var det hallgiveren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, får sjekke hallgiveren da..

hørt noen andre ting som kansje kunne være grunn.. at trigger-pinnene kansje er borte

eller at drevet til fordeleren er knekt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på det er fordelerdrevet hvis det er en 2.2 20v, siden den ikke har noen fordeler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpen skal bare gå mens motoren går rundt, den skal IKKE gå med bare tenningen på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på det er fordelerdrevet hvis det er en 2.2 20v, siden den ikke har noen fordeler :)

ok, da lærte man det.. hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så hvis man måler strømstyrken i hallgiveren, så skal den vise 9 volt???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.