Går det med 9.5x18'' foran på S4 C4, Og hva mer MAX bredde bak???

Anbefalte innlegg

ET 35... eller må en nøye seg med 8.5 foran og 9.5 bak?

 

Har kjørt med 9x18 et38 på slik bil, går nett fint, men vet ikke hvor mye mer gale det blir med siste 1/2 tommen, er vel helst innover det er kritisk på disse pga sving...

 

Felgene finnes forøvrig og i 9.5x18 et24...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint. :) Kjører 9,5x18 ET36 med 235/40 foran på min. Ikke alt for mye å gå på innover mot fjærbeinet. Tipper ET40-41 er maks på denne felgbredden mtp plass innover.

 

Du kan bruke opptil 265 bredde på dekk med ET35 før dekket tar i endeleddet. 265/30-19 dekk på felg med ET35 går ihvertfall klar av endeleddet. Like mye innover bygger også 255 ballongdekkene med ET40 man finner originalt på S6 plus.

 

ET24 er definitivt for lavt innpress på en UrS4, også bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torstein: hvor mye er din senket?

 

Tenker svingradiusen begrenser seg jo lavere bilen blir... Denne skal senkes 60mm.

 

 

MEN, noen som har en idè om hvor breie hjul eg kan true på bak? Vet 10'' går fint... men hva med 11'' ;)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min skal være senket 45mm, men fjærene har jo stått på noen år så foran er den sikkert noe lavere enn gjennomsnittssenkesettet. Tar noen ganger i bakerst inne i innerskjermen foran ved fullt rattomslag i revers. 225/40-dekk løser ihvertfall dette ved 60mm senk, eventuellt kan også noen millimeter lavere ET (enn 36mm) gjøre sammen jobben.

 

11" bak? Med rett ET og smale dekk skal dette gå, selv på originale skjermbuer. Mine 10,5 ET47 m/265-dekk går på millimeteren innover med ca. 0.75 grader negativ camber og nevnte senk. Med 11" måtte man gått ned på ET40, og da spøker det nok for 265 dekk mot originale skjermbuer hvis bilen er lav. Med 255-dekk mener jeg det skal gå, selv med kraftig senk. Da må nok camber ligge mellom 0 og minus 0.5 grader bak for at det ikke skal ta i innerskjermene.

 

Apropos camber:

Camber foran er også noe å tenke på ved senk utover 35mm på UrS4/6. Ved 60mm senk vil originaljusteringen neppe tillate deg mindre camber enn -1.5 grader og du er dermed på vei inn i touringcar-området. 2Bennet har som du sikkert vet camberjusteringsplater med utvidede justeringsmuligeter. Med disse skal du klare å komme innenfor de "grønne verdiene" på en 4-hjulskontroll. :)

 

Til slutt vil jeg komme med en liten personlig mening angående felger til UrS4/6. Ved ulik dim foran og bak ville jeg alltid passet på at felgene bak hadde større ET enn de foran. Det er nemlig like god plass utover både foran og bak på disse bilene. Den ekstra plassen bak er kun tilgjengelig innover. Bredere felger bak med samme ET som foran vil derfor stikke lenger ut fra skjermene og skape en ganske malplassert look IMO. Breie såler bak er altså kun for å tøffe seg med brede bakdekk, ikke for å fylle på utover i hjulbuene eller briefe med stor kant. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...

 

Ser Keskin KT4 kommer i et20 og 35 i 11''. Må vel frem med slegge for å få et35 i sånn bredde bak? evt veldig smale dekk, som igjen blir litt trist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x18 ET 25 med 255/35 18 dekk går AKKURAT innenfor bak på C4 quattro. Jeg kjørte med det cirka 2-3 mnd på min S4 uten subbing whatsoever. Men der har nok dekkmerke mye å si,tror det var noe Kumho eller noe slikt på min bil. Husker desverre ikke hvor mye plass det var innover....men jeg vil tro med riktig et og dekk så KAN 11 toms felg bak gå. Men det blir nok snakk om mm-klaring. Å såklart,bildebevis på ET25 :

 

IMG_0781.jpg

IMG_0779.jpg

IMG_0777.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal legges til at felgen stikker utenfor mens selve slitebanen på dekket går akkurat innenfor hjulbuen selv med max. neddemping. Så blir man stoppet av Tvilstilsynet blir de nok ikke så veldig blid da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal legges til at felgen stikker utenfor mens selve slitebanen på dekket går akkurat innenfor hjulbuen selv med max. neddemping. Så blir man stoppet av Tvilstilsynet blir de nok ikke så veldig blid da ;)

 

mehehe... hadde ikke tenkt å prøve å få skrevet disse inn i vognkortet akkurat:p

 

men, med et35 så stikker jo felgen 1cm lenger inn, og med 1'' bredere, dvs ca 1.3mm lenger ut igjen... så er det vel ikke langt unna det du hadde? sånn i teorien....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mehehe... hadde ikke tenkt å prøve å få skrevet disse inn i vognkortet akkurat:p

 

men, med et35 så stikker jo felgen 1cm lenger inn, og med 1'' bredere, dvs ca 1.3mm lenger ut igjen... så er det vel ikke langt unna det du hadde? sånn i teorien....

Blir vel ikke så langt unna nei,men da strekker du strikken ganske langt.....men som sagt. Jeg husker ikke hvor mye det var å gå på innover med de felga der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, får få tak i en 9.5'' felg først og prøve den bak da og evt måle... Blir nok sikkert najst nok med 9.5 fremme og bak, men hadde vært ultratrivelig med hinsides breie hjul bak;)

 

9.5'' kommer forøvrig i både ET20, 25 og 35... Hva er mest egnet her da? Samme ET fremme og bak da...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte dette på min S6 og med 45mm senk så skulle jeg klare å få på 265-35/19" bak med ET 37 og 235-40/19" ET 32 forran. C4 S4 og S6 har da samme hjulbuer så mener du skal klare det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg går for 9.5 fremme og bak...

 

kommer i ET20, 25 og 35... Hva er mest egnet her da? Samme ET fremme og bak da...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET35 er eneste av alternativene som har noe på en UrS4/6 å gjøre. Fremme eller bak spiller ingen rolle. 9,5x18/19 rund baut er en finfin dim på disse bilene, da med 235 dekk i alle hjørner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.