Mulig og få kjøpt simeringene til topp deksel. (2,5 TDI v6)

Anbefalte innlegg

Simmeringer på toppdekselene mine svetter litt. Er det mulig og få kjøpt / skiftet desse?

Blir for dumt med nye toppe pga noen simmeringer som svetter.

Kay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på gummipakningene rundt dysene?

Er du plaget av lekkasje bør du også vurdere å skifte veivhusventilasjonsfilter, evt måle vievhustrykket først. Er filter tett og trykk for høyt så risikerer du at det blåser litt ut der også med nye pakninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på gummipakningene rundt dysene?

Er du plaget av lekkasje bør du også vurdere å skifte veivhusventilasjonsfilter, evt måle vievhustrykket først. Er filter tett og trykk for høyt så risikerer du at det blåser litt ut der også med nye pakninger.

Holder på og skifte filteret nå. (det gamle er fjernet, og det nye ligger klart)

mener du at oljesvettingen som nå allerede har oppstått, kan fosvinne iten og skifte pakningene der dette har skjedd.

Filteret eg tog ut såg absolutt oppbrukt ut. bilen er gått 227000, og filteret har sukkert ikkje vert skiftet før.

har i løpet av dagen funnet følgende.

-Mye koks på exsos side.

-Mye olje og koks på insug side.

- som for meg ser ut som et veivhusfilte som burde ha vert skiftet for maaaaangen kilometer siden.

-Fant oljelekasje på returslangen til turbo, (O- ring såg ok ut, men det var mye dritt på "seal flaten)

-Simeringer / pakninger rundt dyser svetter litt.

-Lekasje på kjølesystemet under sensor som står på topp av eit t-bend i front av oljefilter. (håper det er pakningen på sensor, men kan vere sveis 7 lodding i T.)

Sendte deg en melding om EGR. lurte på om det er nødvendig og blokere denne med plate. Holder det ikkje og blende vakum slange?

motivasjonen som gjorde at eg begynte og plukke ting fra hverander, var att bilen har begynt og røyke mye. (hvit røyk, med et lite hint av blåskjer)

kan noe av det eg har funnet til nå være årsaken til hvit røyk???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målene på simringen? innvending, utvendig og tykkelsen så kan jeg sjekke om det er noe vi har i meca systemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målene på simringen? innvending, utvendig og tykkelsen så kan jeg sjekke om det er noe vi har i meca systemet

Takk for tilbake melding.

Har ikkje tatt de av, da eg regner med at eg må av med topp dekselt for og få gjort dette. Ser ikkje poenget dersom eg ikkje får tak i nye. Er berre svetting, så det retferdiggjør ikkje nye topper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

valget er ditt, å jeg kan jo ikke love at det er noe vi har i systemt. Men hvis du tar dem av så hadde det vært ålreit med målene til eventulet andre medlemmer også får jeg sjekket det.

Men lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

valget er ditt, å jeg kan jo ikke love at det er noe vi har i systemt. Men hvis du tar dem av så hadde det vært ålreit med målene til eventulet andre medlemmer også får jeg sjekket det.

Men lykke til :)

Skal sende deg melding med en gang de blir tatt av. Men det blir ikkje denne helgen. Målet var å få bilen kjørbar til mandag igjen. (ligger tynt ann)

Kay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempe fint og lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på og skifte filteret nå. (det gamle er fjernet, og det nye ligger klart)

mener du at oljesvettingen som nå allerede har oppstått, kan fosvinne iten og skifte pakningene der dette har skjedd.

Filteret eg tog ut såg absolutt oppbrukt ut. bilen er gått 227000, og filteret har sukkert ikkje vert skiftet før.

har i løpet av dagen funnet følgende.

-Mye koks på exsos side.

-Mye olje og koks på insug side.

- som for meg ser ut som et veivhusfilte som burde ha vert skiftet for maaaaangen kilometer siden.

-Fant oljelekasje på returslangen til turbo, (O- ring såg ok ut, men det var mye dritt på "seal flaten)

-Simeringer / pakninger rundt dyser svetter litt.

-Lekasje på kjølesystemet under sensor som står på topp av eit t-bend i front av oljefilter. (håper det er pakningen på sensor, men kan vere sveis 7 lodding i T.)

Sendte deg en melding om EGR. lurte på om det er nødvendig og blokere denne med plate. Holder det ikkje og blende vakum slange?

motivasjonen som gjorde at eg begynte og plukke ting fra hverander, var att bilen har begynt og røyke mye. (hvit røyk, med et lite hint av blåskjer)

kan noe av det eg har funnet til nå være årsaken til hvit røyk???

Blender du egr med plate er alt som det skal, men du får ikke eksos og dritt i innsuget.

Blender du vacum slangen, vil egr ventilen slutte og fungere, men vis den er gammel og brukt så er det ofte disse lekker litt, og du vil fortsatt få eksos og dritt i innsuget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blender du egr med plate er alt som det skal, men du får ikke eksos og dritt i innsuget.

Blender du vacum slangen, vil egr ventilen slutte og fungere, men vis den er gammel og brukt så er det ofte disse lekker litt, og du vil fortsatt få eksos og dritt i innsuget.

Da er den blendet. Ikkje mer eksos i det innsuget. Og det blir lettere å skifte veivhus filter senere.

Men dritt / oljesølet, regner eg med fortsatt vill komme fra slangen fra luftingen på veivhus filteret. Denne går in på slangen mellom LMM og turbo. Starta en tråd der eg spurte om noen har rutet denne til luft.

Kay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.