#1 Skrevet Januar 31, 2009 Hei. Har hatt ett abs problem på min bil en stund nå, så om noen kan komme med noen innspill her, så hadde det vært knall:) Bilen er en 98 mod A3 1.8T I forige vinter ble bilen parkert med håndbrekk, så bremsene bak hadde fryst. Prøvde å kjøre litt frem og tilbake med litt rykk å napp med ett håp om at det skulle løsne litt, men nei. Så måtte kjøre litt med den med bakhjulene nesten låst (de gikk litt rundt) ned til en bensinstj. Etter jeg kom ned så hadde det blitt ganske så varmt bak der, noe som er forstålig, men da begynte abs lampa mi og komme. Når jeg starter bilen nå, så er ikke lampa der, men så fort jeg begyner å kjøre, litt etter 20 25 kmt så kommer den på, men under der så skjer det ikkeno med lampa. Tok en scan på den, og fikk denne feilen; 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Er det denne pumpa som er gåen? Denne er vel ikke billig? Leste om en som hadde samme problem her, men der var det ikke den som var problemet etter det jeg skjønte. Men kan det være en sensor som er gåen, og "feilen" kommer på denne pumpa? Håper det var en ok forklaring, og håper noen kan hjelpe meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2009 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Signal Outside Specifications Possible Symptoms * Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes * ABS Hydraulic Pump (V64) Connector to Control Module faulty * Wiring and/or Connector(s) faulty * ABS Hydraulic Pump (V64) faulty * Brake Electronics Control Module (J104) faulty Possible Solutions * Check ABS Hydraulic Pump (V64) Connector to Control Module * Check Wiring and/or Connector(s) * Check/Replace ABS Hydraulic Pump (V64) * Check/Replace Brake Electronics Control Module (J104) 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Electrical Fault in Circuit Possible Symptoms * Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes * Fuse(s) faulty * Wiring and/or Connector(s) from/to ABS Hydraulic Pump (V64) faulty Possible Solutions * Check Fuse(s) * Check Wiring and/or Connector(s) from/to ABS Hydraulic Pump (V64) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2009 Takker, Hvor sitter denne hydraulic pump? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2009 Sett forfra så sitter den til høyre og ganske langt mot deg i motorrommet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2009 Kom den tilbake da du sletta feilminnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2009 Jeg fikk ikke sletta den, bare kom igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2009 Ingen som har noen formening om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2009 Hvis det er pumpa så er den dyr.... Mellom 8 og 12k en plass mener jeg å huske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2009 Er du heldig så finner du den hos en høgger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2009 Kan vere så enkelt at ledningen til abs-senoren bak har smeltet/kortsluttet eller hele sensoren for den saks skyld. Det står jo...."se det som er skrevet med rødt" Possible Solutions * Check ABS Hydraulic Pump (V64) Connector to Control Module * Check Wiring and/or Connector(s) * Check/Replace ABS Hydraulic Pump (V64) * Check/Replace Brake Electronics Control Module (J104) Hadde et lignende problem pga feilmonterte "sensorledniger" foran på fjærbeina, som resulterte i at de hang og subbet i mot felgene og ble kortsluttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...