Dør problemer (Dørene fryser på Golf mk4)

Anbefalte innlegg

jeg som sikkert de fleste andre avskyr vinteren som pesten, så langt etter 3 dager med snø har det resultert i en utforkjøring for meg (med arbeidsbilen) :bump: og masse treig trafikk..

Kluet er det.. At når jeg var ferdig på jobb i natt var det ca. 6 minus grader og døra var frosset fast : bråk : .... så jeg snakka med en på jobben og han mente at jeg måtte dra av trekket på døra og smøre osv osv for å slippe fremtidige problemer, noen som har gjort dette før og gjerne har bilder av det.. helst steg for steg :confused:

men ellers så er det jo litt morsomt med snø og da kom jeg på.. håndbrekket funker fint nå :glad:

NB! bilen er golf IV ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det håndtaket eller døra som fryser da?

Dersom det er døra som er fast hjelper det ofte å smøre inn dørpakninga med silikon-middel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til 4'ern, men på 3'ern er det kjent problematikk at dørlåsene fryser.

Hvis du søker litt på forumet så vil du finne en post som omhandler dette.

Der ligger det også et par bilder som forteller hvordan låsen kan modifiseres (hvis den en er lik som på 3'ernda...).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Peder Grande

Er det håndtaket eller døra som fryser da?

Dersom det er døra som er fast hjelper det ofte å smøre inn dørpakninga med silikon-middel..

jeg vet ikke.. gadd ikke å stresse for mye med det klokken 0300 i natt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Kjenner ikke til 4'ern, men på 3'ern er det kjent problematikk at dørlåsene fryser.

Hvis du søker litt på forumet så vil du finne en post som omhandler dette.

Der ligger det også et par bilder som forteller hvordan låsen kan modifiseres (hvis den en er lik som på 3'ernda...).

vet du hvor denne tråden er? fant den ikke... er lei av å stå og varme opp nøkkelen hver gang jeg skal hjem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte søke litt, men fant den til slutt.

Du finner den her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker, får se om jeg tør å ta sjangsen på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Måtte søke litt, men fant den til slutt.

Du finner den her

you`re my hero :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå huska i ikkje kordan det va med golfen... men på A4'n så hadde denne oppvarmede dørlåser.. det var bare og holde dørhåndtaket oppe i 5 sek eller noe sånt, så aktiviserte du varme-elementet i låsen... volla... og du var inne..

(har aldri prøvd dette selv da jeg hadde sentral-lås og aldri noe problem med låsene hverken på A4 eller Golf IV)

Generellt er det jo ikke dumt med litt lås-olje i låsene på vinteren, en runde med silikonstift på alle lister (Golfen hadde en tendens til å fryse fast oppe ved taket på framdørene..)

og ikke glem og smør opp selve låsen inne i døra da med litt fett (ikke sylinderen, men den som holder døra låst ved b-stolpen, selve låsemekanismen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.