#1 Skrevet Februar 1, 2009 etter og ha kjøpt nye pakkning til vakumpumpa siden den forrige ikke var tett skulle jeg sette den på plass, kjøpte den på audi verksted, og den så ut til og passe, men ved nærmere undersøkelse så den litt høy ut, i forhold til sporene som var i vakumpumpa. så jeg prøvde og tenkte kansje at den pressa seg sammen... når jeg strammet til mutterene knakk rett og slett vakumpumpa ved det nederste mutter feste.. så siden jeg er veldig avhengig av bilen, så lurte jeg på hva kan jeg bruke for og tette igjen hullet til vakumpumpa.. denne motoren trenger ikke vakumpumpe, og derfor gjør det ikke noe at den er borte... må bare få noen tips på hvordan jeg skal plugge igjen, eller lage til et stoff som kansje kan få det tett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2009 2,3 har tykkere pakning og dypere spor til pakning i pumpa enn 2,5 tdi. Av den grunn kunne man tro at du har fått riktig pakning men har feil pumpe. På den annen side så tåler ikke 2,5 tdi pumpe å settes på bensinmotor, da eksploderer den pga lengre slag på bensinkammen. Løsningen er naturligvis å få seg en annen pumpe (og fjerne overføringsstempelet siden du ikke trenger pumpe), det må da finnes mange her som har en defekt pumpe liggende? Alternativt kline på med masse sikaflex, tech7 eller lignende under den sprekte pumpa og håpe at det holder tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2009 . Løsningen er naturligvis å få seg en annen pumpe (og fjerne overføringsstempelet siden du ikke trenger pumpe), det må da finnes mange her som har en defekt pumpe liggende? Alternativt kline på med masse sikaflex, tech7 eller lignende under den sprekte pumpa og håpe at det holder tett. jeg tenkte at hvis jeg lagde en plate og en slags gummi foring innenfor den plata, av stål eller plast...?? siden jeg ikke har bruk for pumpa kan jeg vel bare stenge av der..??? plugge igjen hullet til vakumslangen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...