#1 Skrevet Februar 1, 2009 Fikk problemer med rs2 i går. Når jeg tråkker pedalen i bånd så kveles den. Har også fått problem med å start den. Må gi gass får å få start: klø : Her er feil kodene jeg har lest ut. 2 Faults Found: 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-00 - Open or Short to Plus Har prøvd å spraya på kontakt rens på kontakten til luftmenge måleren å kontakten til gass spjelle. Å sett over kabelen. Men ikke skjed noe: klø : Noen som har ide på hva det kan være å hva jeg kan gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2009 Den andre feilmeldinga du har kan jo tyde på noe i retning av gasspjed, men jeg har en liten teori at det mappet du har langt fra egner seg til turboen som står på bilen, og at blandings-forholdet blir helt feil. Skjer det når du står på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2009 Den andre feilmeldinga du har kan jo tyde på noe i retning av gasspjed, men jeg har en liten teori at det mappet du har langt fra egner seg til turboen som står på bilen, og at blandings-forholdet blir helt feil. Skjer det når du står på tomgang? Rart at den har gått såpas bra så langt! Hvis jeg holder inn gassen på tomgang så går den ikke høyere en 2500: klø :: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2009 går den bedre uten lamda ? Kan være en gedigen luftlekasje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2009 Uansett ville jeg tatt den en tur til ES og få lagt opp en skikkelig map på bilen. Men kan jo virke som en lekasje en plass ja. Får du trykk før den dør ut eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2009 går den bedre uten lamda ? Kan være en gedigen luftlekasje.. Har ikke lamda, så er ikke det som er probleme: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2009 Uansett ville jeg tatt den en tur til ES og få lagt opp en skikkelig map på bilen. Men kan jo virke som en lekasje en plass ja. Får du trykk før den dør ut eller? Har sende mail i dag, å spurt om når han har tid til å ta det. Så alt blir 110%. Lader 0.6 før den stopper opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2009 Har ikke lambda? Hva legger du i det, fins det ikke lambdasonde på bilen? Høres ut på meg som trykklekasje hvis den funker fint opptil ett visst trykk. Du kan jo trykkteste systemet og se om alt er tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2009 Har ikke lambda? Hva legger du i det, fins det ikke lambdasonde på bilen? Høres ut på meg som trykklekasje hvis den funker fint opptil ett visst trykk. Du kan jo trykkteste systemet og se om alt er tett. Nei, har ikke funnet noen lambdasonde: klø : Skal sekke alle rør i morgen å se etter;) Var ute å null stillte å kjørte en tur i ste. sleit veldig med å få start: mad : Fikk opp disse feilene etter turen. 3 Faults Found: 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 07-00 - Signal too Low 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-00 - Open or Short to Plus 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 1, 2009 00513 får du uansett vist ikke motoren går når du kjører testen så det er ingen feil vist motoren ikke er igang. 00553 vist den kom nå kan den ha kommet vist tenninga di har stått på mens du har tatt av ledningen til maf og derreter kjørt testen. ville fjernet kodene og testa på nytt med motor igang da skal værtfall 00513 være borte vist det ikke er en feil i g28 men da tror jeg ikke motoren går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 1, 2009 går den bedre uten lamda ? Kan være en gedigen luftlekasje.. Mente LMM, ikke lamda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 2, 2009 Lambda er ikke vanskelig å se, den sitter jo rett etter turboen på eksosen. Er dette noe som har skjedd plutselig? Jeg ville ha sjekket jordingspunktene, kanskje det er noe som har ramlet av der. Sitter en jording i bakkant på toppen, og to under innsuget, lett å se. Sikkert flere og, men der er disse jeg vet om. Prøv å koble ut LMM og se hvordan den oppfører seg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 2, 2009 (endret) 00513 får du uansett vist ikke motoren går når du kjører testen så det er ingen feil vist motoren ikke er igang.00553 vist den kom nå kan den ha kommet vist tenninga di har stått på mens du har tatt av ledningen til maf og derreter kjørt testen. ville fjernet kodene og testa på nytt med motor igang da skal værtfall 00513 være borte vist det ikke er en feil i g28 men da tror jeg ikke motoren går Fikk bort alle nå untatt 1 Fault Found: 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 07-00 - Signal too Low Så da regner jeg med at det er LMM som er gått: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 2, 2009 (endret) Lambda er ikke vanskelig å se, den sitter jo rett etter turboen på eksosen.Er dette noe som har skjedd plutselig? Jeg ville ha sjekket jordingspunktene, kanskje det er noe som har ramlet av der. Sitter en jording i bakkant på toppen, og to under innsuget, lett å se. Sikkert flere og, men der er disse jeg vet om. Prøv å koble ut LMM og se hvordan den oppfører seg da. Har ikke funnet noe lambda noen plass: klø : Men det har ikke vært probleme. Gått over jordingspunktene. Ellers så fant jeg ut at pluggene lå å svømte i olje, så regner med det er topp dekselpakningen. Så får bestille ny i morgen. Tok ut kabelen til LMM å fikk ingen respons med eller ute kabelen. Så da regner jeg med at det er den som har gått. Å eneste feil koden jeg har nå er: 1 Fault Found: 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 07-00 - Signal too Low 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 2, 2009 den feilen kan også komme vist du har lekasje mellom lmm og innsuget et sted. ville trykktestet før jeg hadde kjøpt meg ny lmm for den koster jo litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 2, 2009 den feilen kan også komme vist du har lekasje mellom lmm og innsuget et sted. ville trykktestet før jeg hadde kjøpt meg ny lmm for den koster jo litt Har sett over men ikke funnet noen lekarser, gikk over med start gass på alle skjøter. Tips til hvordan jeg trykktester? Må likevell ha ny LMM når jeg skal få mappa den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 2, 2009 jeg brukte en flaske som passet der lmm sitter. fjernet lmm og puttet en flaske der den satt og lagde ett lite hull i flaska som jeg putta blåsepistolen fra en kompressor inn i. fikk en kompis til og se på trykk måleren jeg har inne i bilen og fylte på luft til 1,8bar som jeg kjører på til daglig.ett tips til lekasje punkt er den sjøten som sitter mellom det rustfrie røret og innsuget der den lille stussen fra tomgangsregulatoren går inn. jeg har bytta to stk av dem og der har jeg ikke sett sprekken før jeg har tatt den av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 16, 2009 Da er probleme løst. Var LMM som hadde gått gått i stykker: rolleyes: rolleyes;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...