Klarer ikke å gire!!! (få bilen i gir!) LØST!!! :)

Anbefalte innlegg

Hei

Har faktisk vært borti at gaffelen som holder utløserlageret har knekt.

Særlig etter litt hardhendt håndtering etter demontering/montering av girkasse/motor...

Ville vel plukket av kassa og sett imellom, så er jeg rimelig sikker på at du ser feilen der og at det ikke blir særlig dyrt;)

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har faktisk vært borti at gaffelen som holder utløserlageret har knekt.

Særlig etter litt hardhendt håndtering etter demontering/montering av girkasse/motor...

Ville vel plukket av kassa og sett imellom, så er jeg rimelig sikker på at du ser feilen der og at det ikke blir særlig dyrt;)

Lykke til!

Har nå endelig funnet feilen og tenkte eg kunne beskrive dette slik at andre kan være obs på dette hvis man kommer i en slik situasjon...

Har Luftet slavesylinderen på alle slags mulige måter, og den er nå tom for luft. tok ut motoren til slutt og av med kassen. Så feilen med en gang!! Trykkplaten er skrudd fast med 6 bolter, 3 av disse var løsnet slik at det var 5mm gliip fra svinghjulet til trykkplaten på ene siden. dermed kan man prøve å trykke inn clutchen så mye man bare orker, men clutchen frir ikke ut fordi den alltid vil ligge inntil lamellplaten!! Ingenting hadde blitt ødelagt, så eg tok litt lock-tite på alle boltene og festet de skikkelig. Nå er alt bra og bilen funker fett :)

Takkar for alle forslag dere har kommet med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.