#1 Skrevet Februar 1, 2009 Hei Eg har fått eit litt merkelig problem. For å ta historia kort, så var eg ute å kjørte i stad. Plutselig mistet eg varmen i bilen. Normal temp på motor. Prøvde å sette på webastoen, da begynte det å varme i kupen. Men da kom tempen på motoren opp i 100 grader. Slo av webastoen. Kom til lys kryss, da så eg at det røyk damp fra motoren, stoppet bilen og ekspansjonstanken var tom for vann. Kjørte rolig til bensinstasjon for å prøve å sjå om eg så noko lekk. Ingen ting å sjå. Fylte på vann igjen, den var heilt tom. Kjørte rolig heim, da gikk bilen i nød modus 4 ganger. Temp på motor heilt ok. Når eg kom heim og parkerte fossa det vann igjen. Hadde da kjørt i 10 min, etter eg har fylt på. Fekk ikkje sett fra kor, men tømte beholderen igjen. Har nå stått og sett litt på det, og klemmer eg på øvre radiator slange så høyre eg det surkler nede i v´en på motoren. Ser ingen lekk Kva kan dette være? Det er bytte regreim og vannpumpe for ca 20000 km siden. Skal ut å lese av feilkode siden den har godt i nødmodus, Håper på svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2009 Feilkoden var 00550 insprøytningstidspunk. Noko som ikkje ga meg ei meining i det heile tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2009 Har tittet meir på det men, ser ingen spesiell lekk. Høyre det surkler rundt/under dieselpumpe. Dette kan selfølgelig være lyden som forplanter seg fra vannpumpa etc. Falken kjem å henter bilen i morgen, så eg får dratt den til verksted å begynt å demontere. Grr.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2009 Dette er eit trist syn, nå står Audien oppe på falck bilen. Det er jo ikkje der enn Audi høyre heime...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2009 Dette er eit trist syn, nå står Audien oppe på falck bilen. Det er jo ikkje der enn Audi høyre heime...... Enig att det er ett trist syn ,men det er desverre alt for ofte at nettop disse står på falck biler. Lykke til! får krysse fingrene for att det ikke er alt for alvorligt. hold oss oppdatert vis du kan. Har samme motor i min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2009 GRRRRR. Da er feilen konstantert. Vannpumpe, det er ikkje liten lekk heller. Byttet denne for 10000 km siden. Har plukket ned det meste, skal time opp motoren i morgen og rive av siste rest. Litt flaks er det lov å ha... Pumpa er så gåen at remma er mulig å flytte ei tann feil på kammen: eek : Dette synes eg ikkje noko om.... Nå når eg må ta av alt på nytt, så bytter eg også kammene og løfterene. Blir vel uten bil i 1 veke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2009 Vidar melder følgende: "Merke på pumpa var skf, dette er og produsenten til VAG. Grunnen må være produksjons feil, da pumpa var blå grunnet varmgang, så den har nok skjært seg. Eg var heldig og remma hadde ikkje flyttet seg, så nå går bilen som aldri før" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2009 Takker for den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...