#1 Skrevet Februar 2, 2009 Har nå fått ett utrolig irriterende problem med min G60. Oljelampen hyler!!!... Det skjer ganske tilfeldig (spør du meg) Kjøpte bilen i August i fjor, i november hørte jeg første hylet. Hylte i 5 sekund så ga det seg. (kjørte inn til siden å stoppet selvfølgelig.) Peilet olje, ventet litt, og startet motor igjen. Da var pipingen vekke. Kjørte i 2 timer så peip den 5 sekunder igjen. Gamleeier av bilen sa att han var plaget med det samme for ett par år siden. Såg også igjennom kviteringene jeg fekk med bilen, å der hadde bilen vert inne på verksted for kontroll av oljetrykk nettop pga dette problemet. Verkstedet fann oljetrykket ok under alle forhold. (hadde kjørt i 2 timer med bilen). De byttet begge oljetrykksensorene i samme slenge, både lavtrykks og høgtrykks.(topp og blokk) Men nå i det siste har det tatt helt av! Kan kjøre helt rolig (2000rpm og omtrent ingen gass) Så gir jeg litt gass så piper det som bare faen .... (over 2500rpm). Virker for meg at den har VELDIG lyst å pipe når jeg har oljenivå som er som det skal (på topp av peilenivået.) Og ikke fullt så ofte når den begynner å nerme seg minimum. Men samtidig tror jeg problemet ikke ligger i oljetrykket. Men heller ett elektrisk problem. For når jeg går inn i servicemodus(?) Der du flytter kjørekomputer hendelen til 2 og holder inne knappen og starter bilen på nytt. Så er turtellen der ganske ustabil. Når jeg har 3000 omdreininger viser den 600omdreininger osv.. : bh :men av å til funker den. å det virker som at når den fungerer så hyler ikke oljelampen... Turtelleren i dashbordet fungerer, men ikke den i kjørekomputeren. Derfor fungerer ikke den funksjonen som viser forbruket mitt heller. Noen som har opplevd noe lignende? Takk for alle svar! (mye skriveleifer osv, men det er mandag og jeg er SLITEN) Noen som har opplevd noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2009 Sliter med det samma sjølv. Mellom 2-2500 omdr. så piper det, men det er først når motor olje temp. passerer ca. 100 grader. Sleit med dette for ganske nøyaktig eit år siden, bytta da oljepumpa og har virka fint fram til i desember ein gong. Da var det på han igjen. Siden oljepumpa var under 1 år så trudde eg ikkje det var den så eg bytta begge følerane. Det hjalp ikkje. Endte opp med å bytte pumpa igjen. Bytta den i gorige veka så har ikkje rukke å prøvekjøra den nok til å få fram feilen igjen, men eg håper no det er den som var dårlig. Men kan no virka som det er noke elektrisk som er gale siden det er på spesielle turtall og temperaturer den piper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2009 Hmm, har bestilt ny pumpe. Men det er såpass tilfeldig når den piper at det går nesten ikke ann å gjette seg fram heller. Temperaturen: Tilfeldig, den kan være 90 grader når den begynner å pipe, å den kan være 60 grader når den piper. temperaturen min stiger aldri over 95grader igrunn. SJELDENT den bikker 100grader. Da må jeg ha over 170kmh i fleire minutt for å få den så høgt. Kan jo sies at vist jeg kjører den varm over 90grader før jeg bikker 2000omdreinger, så piper ikke den så lett. Men vist jeg bikker 2000omdreininger før den har bikket 85 virker det som den har lett for å pipe. Å av å til begynner den å pipe på 1500omdreininger også. Oljetrykk: Verksted har jo testet det, å kom til at oljetrykket var i orden, og i samme slengen byttet de begge følerne. Men ikke noe å stole på spør du meg. Skal bytte pumpen å håpe på det hjelper! Turteller i kjørekomputer Den med vil jeg få til å funke, den fungerer av å til. Men aldri stabilt. Den kan fungere i 1 måned i strekk, så slutter den å fungere. Irriterende når jeg alltid har brukt forbruksmåleren i kjørekomputeren. (Nå etter 5000km viser den 0,3liter per 100km. Noe alle skjønner ikke går an på en G60) - Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2009 Har samme problem jeg også, så må abbonomere på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2009 Har då prøvd å lodde bak i instrumentet uten hell. Neste blir å sjekke over/lage nytt ledn. nett for oljetrykksbryterane. Og så tenkte eg å prøve med ein annen ecu, litt usikker på om oljetrykks systemet går innom ecu, nåken som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2009 Då har eg sett over ledn. nettet. Var nåken dårlige ledn. men hadde ingenting med oljetrykksbryterane å gjøra, fiksa dette men hjalp ikkje. So mens eg såg over ledn. nettet så ser det ut til at oljetrykksbryterane ikkje går via ecu men rett inn i bilen, lenger fulgte eg ikkje ledn. Så det siste eg har prøvd ut er å ha på ein oil flush fra protec, lot den gå på tomgang 25 min. og rusa den litt mot slutten, skifta olja og filter og hadde på oil booster fra protec. Etter det har eg kjørt 300 km uten at det har begynt å lysa og pipa. Så det lover no bra so langt... Oil flushen skal rensa motoren innvendig og fjena sot og drit, få fastgrodde stempelringa til å løsna blant anna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2011 Nåken som har vert borti dette problemet? Har to biler med samma driten: bh : Einaste eg ikkje har prøvd er vel å prøva ein anna olje viskositet. Har hatt på 5w40 heile veien. Lurer på å prøva nåke litt tjukkare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2011 Nåken som har vert borti dette problemet? Har to biler med samma driten: bh : Einaste eg ikkje har prøvd er vel å prøva ein anna olje viskositet. Har hatt på 5w40 heile veien. Lurer på å prøva nåke litt tjukkare. prøvd å koble ledningen på oljetrykksføleren ved filteret til jord? den hvite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2011 Var ingen kvit ledning der.. Bytta olja til 20w-50 bare for å testa. Foreløpig funka da greit, må prøvekjøra litt meir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2011 Var ingen kvit ledning der.. Bytta olja til 20w-50 bare for å testa. Foreløpig funka da greit, må prøvekjøra litt meir. trykkføleren som skal være hvit hvis du har byttet til tykkere olje og det gjorde så lampa sluttet ville jeg ikke kjørt en meter med bilen før oljetrykket er målt! Da har du nesten helt garantert for dårlig oljetrykk Får litt høyere oljetrykk med tykkere olje så da er du sikkert akkurat kommet over minimumsgrensen hvor oljelampa ikke lyser, men har rimelig dårlig med trykk før den uler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2011 Greien er at alarmen går kun når motor er varm og turtall er mellom 2000-2500 o/min Olje pumpa er ny Olje trykk følarane er ny Olje trykket har eg målt og det er bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 2, 2011 Jeg fikk aldri fikset problemet med min, jeg hadde bra oljetrykk, begge sensorene var nye, ingen brudd i ledninger eller noe... Så kan være speedometeret som har skylden? Jeg fant en del om dette på diverse forum når jeg hadde problemet. Mange tok rett å slett å loddet vekk høyttaleren inne i speedometeret. slik det kun lyser. Men da etter oljetrykk var testet og funnet godkjent. Var også mye info som sa at G60 motoren hadde en oljekanal som lett ble blokkert som gjorde at oljetrykket ble for lavt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 2, 2011 Har bare skumlest tråden, men på Golfen min var det instrumentet som køddet det til. Problemet lå her (grønn sirkel): Var dårlig kontakt der. Renset med elektrorens og trykket "kontakta" på printbrettet inni instrumentet igjen, og siden har det vært stilt. Anbefaler å ta ut instrumentet og se om det er noen opplagte feil der, rense med elektrorens og prøve og feile litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 2, 2011 Syns huske det er noe med dynamo som kan gjør noe sånt .. men mulig det er kun på diesel biler .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 2, 2011 Dynamo er ny så tvila på feilen ligger der. Har to biler med samme feil. Corrado G60 og Golf Rallye G60 På radoen prøvde eg med tjukkare olja. Den har fungert bra etter det. Har ikkje skifta olja på rallyen så skal ta å sjekka bak i instrumentet om det kan vera nåke gale der.. Kva olje viskositet er anbefalt til G60? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...