#1 Skrevet Februar 2, 2009 Heisann! Det ser for øyeblikket ut til at pumpa er gåen på Coupe'n min og har nå sitti og søkt litt, uten de store resultatene egentlig. Den har forsåvidt lagd litt ulyder før tenning har blitt påført et par uker nå, så jeg har vel mer eller mindre ubevisst gått og ventet på det. Det jeg lurer på i utgangspunktet er jo om dere vet om forhandlere som fører pumper som tilsvarer en original? Korrekt trykk og kapasitet er vel viktig på en slik motor, for å unngå problemer (det være seg økonomiske eller tekniske) i lengden, så uten å egentlig vite stort om det så ser jeg for meg at uoriginale fort blir ukurante? PS: Beklager, jeg vet at temaet sikkert er noe utdiskutert, men jeg tar sjansen likevel, da jeg ikke fant noe som var spesifikt relevant. Mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2009 Her er det bare å smekke inn en ny pumpe fra bosch, er som orginal. hvis ikke bedre. Denne pumpen har vi på lager på Gjøvik og kan skaffes på dagen, hilsen Meca ansatt Lhmr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2009 Biltema har noe som skal passe til 499.- fra Saab 9000 turbo tror jeg det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2009 Sitter fasktisk en Bosch 040 pumpe der orginalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2009 Har nå fått tak i 040-pumpe takket være Meca! Og har nå etter jobb som smått begynt å gjøre forsøk på fjerning av den gamle. Jeg har dog litt problemer, for plastikken som holder den gamle på plass, vil ikke gi slipp på pumpa. Har jeg misforstått noe kraftig her? Kanskje noen hadde vært snille og gitt meg et par hint om hvordan det skal gjøres? I tillegg er jeg litt skeptisk til størrelsen på den nye pumpen kontra den gamle, da den nye ser ut til å ha en god del større diameter, men jeg ser nå fort om det er noe feil, så snart jeg får ut den gamle dritten... Er takknemlig for all hjelp jeg kan få her nå! Mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2009 Gammel pumpe er nå ute og det er klart at den nye ikke vil passe der originalen satt.. Pierburg-pumpen er veldig annerledes i utforming, for å si det sånn! Så da blir det å vente og se hvor og når jeg kan få tak i riktig pumpe, men det går greit når man har kamerater med kontakter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2009 Gammel pumpe er nå ute og det er klart at den nye ikke vil passe der originalen satt.. Pierburg-pumpen er veldig annerledes i utforming, for å si det sånn! Så da blir det å vente og se hvor og når jeg kan få tak i riktig pumpe, men det går greit når man har kamerater med kontakter! Snakket med Anders nå, og har fått nr på Pierburg pumpen. Denne kan skaffes så du får den i morgen sånn ca midt på dagen I sånne tilfeller kan det både være montert Pierburg eller Bosch pumpe og i din var det Pierburg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...