Har noen konkrete spørsmål Audi S6 C4 ?

Anbefalte innlegg

I skjermen (som viser med gult/rød f.eks Lite bensin, tom for spylerveske etc) har jeg fått (!) etter jeg tak av calippern og smurte opp glideskinner og luftet.

Hva er det som trigger denne (!) ?

Det jeg veit er:

Lite bremseveske (testet med multimeter ok)

Lite servoveske (testet ok)

Slitesje varsler på begge sider foran (testet ok)

Hva annet? Bremsa mi har blitt sinnsykt tung i begynnelsen samt veldig hakkete, har ikke sjangs og låse hjula.

En annen ting er at airbag lampa begynte og lyse etter jeg tok en kjøretur uten airbag på rattet montert, har slettet feilkoder 3-4 ganger med vagcom, satt på annet ratt, testa annen airbag. Men alikavel lyser det.

Er det sånn at vis man tar en kjøre tur uten airbag må man bytte airbag hjernen for og bli kvitt lampa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsetrykkakkumulatoren (bomba) tipper jeg da?Får et slikt tegn iblant selv på min.Skal skifte min til våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsetrykkakkumulatoren (bomba) tipper jeg da?Får et slikt tegn iblant selv på min.Skal skifte min til våren.

Er det jeg tenkte, så den trigger det lyset altså?

Veit du om det er vanlig at den dør når man lufter bremsene?

i så fall hvor får man bomber billig ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, tror jeg skal få tak i en brukt en først.. teste og så kjøpe ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gult varsel uten utropstegn er for slitte klosser. Rødt varsel med utropstegn er for lite bremsevæske, lite servoolje, lavt hydraulikktrykk (bombe) eller ved ABS-feil, da sammen med ABS-lampen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gult varsel uten utropstegn er for slitte klosser. Rødt varsel med utropstegn er for lite bremsevæske, lite servoolje, lavt hydraulikktrykk (bombe) eller ved ABS-feil, da sammen med ABS-lampen.

Så da er det nok bomba, bestiller vel en ny en fra CAC.

Takker for svar, venta bare at du skulle svare.. lurer felt på hvordan du veit så mye for du kan umulig ha erfart alt:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet begge sleperingene helt ok, alt er ok, men alikavel lyser det forbanna airbag lyset.. får vel sette inn airbag hjerne nr 3 dette halvåret da, må være en svakhet på disse bilene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.