Bytte viskosekupling A4 B5?

Anbefalte innlegg

Har tidligere bulket fronten på bilen, prøver nå og ordne dette igjen. Har kjøpt alle delene som trengs, men har noen spørsmål!

Hvordan i h******* får man demontert viskosekuplingen?

2 bilder merket med rødt hva jeg mener

2lwnf2a.png

wk65he.jpg

NB: har prøvd og banke på den uten hell, også prøvd og lirke den ut.

noen mente at den satt i en skrue/bolt. Men hvor er den skruen/bolten?: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du

Som jeg har skjønt så er den sylindriske skruen med innv. sekskanthode, selvlåsende. M6x14 det står 12 på, som du må ha ut. Håper det hjelper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 skruer i midten ? jaffal sånn sist jeg demonterte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 mm umbraco inni braketten ( gult kryss ) bakkante og frem. Holde igjen med egnet verktøy ( egentlig et spesialverktøy ) i de små hullene i reimskiva. ( gul pil )

wk65he.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 skruer i midten ? jaffal sånn sist jeg demonterte..

det fungerte rimelig dårlig, kom ikke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 mm umbraco inni braketten ( gult kryss ) bakkante og frem. Holde igjen med egnet verktøy ( egentlig et spesialverktøy ) i de små hullene i reimskiva. ( gul pil )

Det fungerte og skru ut den som du har krysset av der, men de skruene som pilene peker på, er så og si umulig og komme til.. jeg har i hvert fall ikke det spesielverktøyet :P

Ordnet seg nå. Fikk ut viskosekuplingen med reimdrevet. Håper høgger'n har denne eller møller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen skruer der jeg satte pila altså! Kun små hull for å holde igjen reimhjulet da man løsner den 8 mm umbracoen. reimhjulet og viscokoblinga er såvidt jeg husker en komplett del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.