#1 Skrevet Februar 2, 2009 Synes bare jeg måtte kommentere dette, Drar vel ikke fra naboen da, men det begynner å nærme seg draget jeg hadde i gamle s4èn med 4.2 v8 Ikke dårlig det på en liten 1800 motor... Merker stor forskjell fra -2 til -18 Det kommer vel litt av at det er så liten intercooler originalt, men har ikke tenkt å bytte til større. Den går greit nok om sommeren oxo. Må spare automatkassa litt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2009 80`n går merkbart bedre ja, og starter aldri så lett som når det er kaldt Jaggu sa jeg go`bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2009 Når det er så kalt går jo bilen no helt forferdelig kontra når det er + grader. Er vel kanskje en formel som kan regne ut hvor mye mer effekt man får med 40grader kaldere luft f.eks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2009 Hehe.... synes da A6`n har blitt brukt litt mer di siste dagene Geir Dette forklarer jo det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 3, 2009 Hehe.... synes da A6`n har blitt brukt litt mer di siste dagene Geir Dette forklarer jo det Jo den har nok det, Hva skal en gjøre til sommeren da når en er blitt vant med dette? Montere en intercoler omgitt av flytende nitrogen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2009 Det er rimlig naturlig at bilen går bedre når den får kaldere luft. Så ja, får sprekere bil, litt som etter man har vaska bilen Lurer på om det ikke er 0,016% økning i effekt pr grad lavere varme eller no i teorien... Men det er nok sikkert helt individuelt for hver bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2009 MAnge som monterer en sløyfe med nitrogen forran IC'n ja .. Så en som mappet en supra på bane.. HAn kjrte noen runder, så var han inne og sprayet hele cooler'n med frysespray, så fikk han justert opp enda mer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 3, 2009 Så en som mappet en supra på bane.. HAn kjrte noen runder, så var han inne og sprayet hele cooler'n med frysespray, så fikk han justert opp enda mer.. Det er ikke et ukjent fenomen når man ser turbobiler i dragracing, at de tømmer et CO2 brannslukningsapparat på ICen før løpet. Dette blir ekstremt kalt, når CO2en frigjøres fra trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...